Vergeet de Tomaat, denk Ketchup!

Afbeelding

De meeste mensen zien in een tomaat hooguit een salade-ingrediënt. Maar de familie Heinz zag meer: in 1876 introduceerden ze hun beroemde tomatenketchup en veroverden daarmee de wereld. Ook Joseph Campbell, samen met zijn partner Arthur Dorrance, zag meer in de tomaat dan de gemiddelde groenteboer: zij creëerden tomatensoep en Campbell groeide al snel uit tot een imperium. Deze pioniers dachten niet klein, maar groot.

Groei zit niet in complexiteit
Voor groei heb je geen ingewikkeld product of superinnovatieve dienst nodig. De snelst groeiende bedrijven verkopen vaak alledaagse producten of diensten die iedereen kent en nodig heeft. Nee, de sleutel tot succes zit niet in het product of de dienst zelf. Maar wat dan wel?

De kracht van groei
Ik ben altijd gefascineerd geweest door groeiende bedrijven. Het was mijn geluk dat ik bij enkele van die giganten heb mogen werken, waaronder McDonald's. Daar analyseerde ik dagelijks de succesfactoren en strategieën om groei vast te houden.

Mijn leven is een reis door de wereld van ondernemen en groei. Door te observeren bij succesvolle bedrijven, ontdekte ik patronen en overeenkomsten. Dit leidde tot de ontwikkeling van een bewezen groeimodel dat voor elke organisatie toepasbaar is.

Kies voor groei, kies voor waarde
Ik hoop dat jij ook kiest voor groei. Want groei is waardevoller dan succes. Succes is per definitie tijdelijk, terwijl groei de continuïteit van je bedrijf waarborgt. Je organisatie wordt flexibeler en beter uitgerust om te navigeren in een veranderende wereld. Niet stilstaan, maar meebewegen, ontwikkelen en aanpassen.

Masters of Business Acceleration
Naast Masters of Business Administration (MBA), zijn er wat mij betreft ook "Masters of Business Acceleration" nodig. Accelereren brengt ons immers verder dan administreren.

Goud in handen: Ontketen je potentieel
Ik ontmoet bijna dagelijks mensen met goud in handen: slagers met één vestiging, meubelmakers met één machine, succesvolle restauranthouders met één restaurant. Begrijp me niet verkeerd, niet iedereen ambieert groei. Leidinggeven past bijvoorbeeld niet bij ieders karakter. Maar veel ondernemers en managers willen wel groeien, maar weten niet hoe.

Ontketen jouw ketchup-moment!
Of je nu software ontwikkelt, schoenen ontwerpt, een restaurant runt of een unieke winkel beheert: Geloof in jezelf, groei en verover de wereld!

Durf groots te denken, want groei begint met de juiste mindset.

Als voormalig CEO van McDonald's Nederland en internationaal serie-ondernemer helpt en adviseert René ondernemers en managers bij het ontwikkelen en organiseren van hun groei. Hij geeft hierover ook presentaties en ‘Groeikracht’-sessies en heeft het #1 managementboek ‘Het Geheim van Groeikracht’ hierover geschreven, de engelstalige versie daarvan wordt wereldwijd verkocht als ‘The secret of BIG’.

Meer informatie over René op https://www.linkedin.com/in/rsavelberg/ en www.nationaalgroeiplan.nl. René is te bereiken via rsavelberg@mcsense.nl of +31 6 199 787 04