Ga terug
Partner

24 juni 2021

Training & Opleiding

SCREW IT,LET’S DO IT!

De beste opleider van Nederland 2021


De opleidingswereld was een van de laatste spelers die de stap richting digitaal definitief moest zetten, corona gaf het laatste zetje. Hans Schuurmans, CEO SkillsTown: “Wij ontdekten gaandeweg dat online leren heel veel voordelen heeft. Eind vorig jaar zijn we door MT1000 (Management Team - MT MediaGroep) zelfs gekozen tot beste opleider van Nederland! We waren aangenaam verrast. En nu blijven we ontwikkelen: ons laatste paradepaardje is de cMBA, een effectief en betaalbaar MBA programma voor organisaties.” Een gesprek met een enthousiaste CEO die graag het succes ontrafeld.


De ambitie van SkillsTown is om bij de dragen aan een continue ontwikkeling van mensen en organisaties. Om bedrijven en medewerkers in staat te stellen mee te bewegen met de veranderende wereld om ons heen. SkillsTown biedt meer dan 1700 online trainingen aan maar voor ruim 350.000 cursisten. En stilstand is achteruitgang: het aanbod breidt zich maandelijks uit. Samen met experts uit het vakgebied en eigen professionals ontwikkelt SkillsTown online trainingen op het gebied van taal, ICT, communicatie, presenteren, timemanagement maar ook branche specifieke kennis. Hun online leerplatvorm is gemakkelijk toegankelijk om eigen content aan te bieden of bestaande content te integreren. Kennisdeling vindt plaats via e-learning, webinars, colleges, podcasts, videofeedbacken micro-learnings. Er zijn psychologische tests en een uitgebreid Learning Management Systeem zorgt dat cursisten hun voortgang nauwgezet kunnen bijhouden.  


Know. Like. Trust. 

Hans: “Wij kijken voortdurend naar wat onze klanten willen. We luisteren eerst en ontwikkelen daarna. Samen bepalen we het doel van een ontwikkelingsvraagstuk. Bovendien hebben we een ‘innovatieafdeling’ van 17 miljoen Nederlanders. Innovatie komt bij ons van buiten en wij luisteren en filteren. Soms zijn we een beetje rebels en zeggen: ‘screw it, let’s do it’. Wij bieden online leren aan in de vorm van een abonnement wat je kunt vergelijken met Netflix. Met een abonnement kunnen consumenten of medewerkers voor een betaalbaar bedrag per jaar honderden trainingen volgen; Excel, goed schrijven, snel lezen, zakelijk Engels, hoe blijf ik fit enzovoort. Nu hebben we bijvoorbeeld een corporate MBA-opleiding uitgebracht voor een fractie van de prijs van de huidige MBA-opleidingen.” 


Wij kijken voortdurend naar wat onze klanten willen


Hans: “Ik heb zelf altijd een formule die ik gebruik om succesvol te zijn en die formule bestaat uit drie woorden: Know. Like. Trust. Know: als mensen je bedrijf of organisatie niet kennen, kun je niks verkopen, dus zorg dat je bekend wordt bij jouw doelgroep. Like: als je iets koopt of verkoopt, is het fijn als er een klik is waarbij je de ander iets gunt. Het SkillsTown team bestaat dan ook uit enthousiaste en klantgerichte medewerkers. De allerbelangrijkste is trust: als er geen vertrouwen in jou, jouw organisatie of jouw product is, word je nooit succesvol. Zorg dat je afspraken nakomt, ben op tijd en zorg dat je jezelf en jouw product of dienst iedere dag probeert te verbeteren.”  


Welke curve ook alweer?  

“Voordeel van online leren is dat je zelf kunt bepalen wanneer je leert”, benadrukt Hans. “We zien dat er 's avonds veel wordt geleerd. Bedrijven die het abonnement voor medewerkers betalen, zijn bovendien nog goedkoper uit. Zij kunnen tegen hun medewerkers zeggen dat ze onbeperkt een leven lang kunnen leren. Wat een geweldig aanbod! Daar komt ook nog iets anders bij, namelijk dat wij mensen dingen vergeten. De een meer dan de ander maar vergeten doen we allemaal. Hoe kun je dus het beste leren? Simpel: gebruik de Ebbinghaus curve. Herhaal met korte tussenpozen en je vergeet de materie nóóit meer. Met online leren kan dat heel gemakkelijk al doe je het midden in de nacht.” 


We luisteren eerst en ontwikkelen daarna


“Als we een training maken dan gaat het over ‘wat’ en ‘hoe’, legt Hans uit. “Het inhoudelijke ‘wat’ halen we altijd uit de markt bij professionals die kennis van zaken hebben, die een boek hebben geschreven of specialist zijn op een bepaald vakgebied. ‘Hoe’ dat doen we zelf want wij weten als geen ander hoe je het beste kennis kunt overdragen. Daarbij kijken we altijd naar doelstellingen en hoe we die gaan  bereiken. Dat is een vak dat wij als geen ander geen ander beheersen!”  


SkillsTown 
Bogert 31-14 
Eindhoven 
T: 088 141 00 00 
E:info@skillstown.com 
www.skillstown.com