Partner

14 april 2018

Training & Opleiding

MKB Nederland is klaar met het verspillen van opleidingsbudget’

In Nederland investeerde MKB Nederland vóór de crisis jaarlijks ruim 1 miljard euro. Tussen de 1.000 en 2.000 euro per medewerker. Uit onderzoek blijkt dat amper 10% van deze investeringen heeft geleid tot het gewenste resultaat. 80% van de aangeleerde kennis en vaardigheden werd onvoldoende toegepast op het werk. Hoe kan het dat er destijds zoveel geld verspild werd aan ontwikkeling van medewerkers?

De grootste oorzaak van de enorme verspilling was een zeer beperkte kijk op organisatieontwikkeling. Opleiden werd door organisaties vooral ingezet als instrument om op korte termijn te sturen op prestaties. Managers dachten ook verstand van opleidingen te hebben en bepaalden zelf welke training hun medewerkers moesten krijgen. Die waren voornamelijk ‘one-size-fits-all’ en er was nauwelijks ruimte voor individuele leerbehoeften. Bedoeld voor planning, productie en controle in plaats van het professionaliseren van medewerkers. Het ontbreken van een duidelijke visie was de grootste oorzaak van de enorme verspilling.

Boost&Co maakt korte metten met verspilling

De afgelopen jaren ontwikkelde Boost&Co – voorheen SalesBoostCompany – een aanpak die voor, tijdens én na de crisis, uitgebreid is getoetst en gemeten. Samen met de Universiteit van Tilburg realiseerde zij de meest innovatieve ontwikkelmethodiek. De BOOST-methodiek zorgt voor een aantoonbaar positief effect op:

  • Klanttevredenheid

  • Kennis- en organisatieproductiviteit

  • Wendbare en gemotiveerde medewerkers

  • Personeelsverloop

  • Opleiding- en ontwikkelbudgetten

Kennismaken met Boost&Co is eenvoudig. Zij nodigen u graag uit in hun inspirerende thuisbasis, het Willem II Stadion in Tilburg. Voor meer informatie kijk op www.boostenco.com. Bellen kan ook: 040 – 20293 61.    

Waarom investeer je in ontwikkeling?
In de financiële branche en met name in de afwikkeling van hypotheekaanvragen veranderen razendsnel processen. Ik ben ervan overtuigd dat de uitvoering en de zaken waar mensen ons voor willen betalen snel wijzigt. Alle medewerkers zullen dan ook voorbereid moeten worden op deze verandering en ontwikkeling. Ik wil ze helpen om in een snel veranderende wereld geluk en kwaliteit van het leven te behouden als het gaat om werk en privé en de balans tussen deze twee. Dit is een doorlopend proces en daar voel ik mij als werkgever medeverantwoordelijk voor.

Waarom heb je gekozen voor Boost&Co?

Ieder mens bewandelt een eigen pad in zijn werkbare carrière. Door ontwikkeling individueel in te steken krijgen we het mooiste resultaat per medewerker. Daarbij ben ik altijd gericht op de sterke punten van een medewerker. Ik maak liever op bepaalde vlakken van een 8 een 9 dan dat ik van een 5 een 6 maak. De BOOST-aanpak biedt mij precies het inzicht dat ik nodig heb om doorlopend de goede punten te verbeteren en tegelijkertijd de verbeterpunten zichtbaar te maken. Met de BOOST-aanpak is dit een continu proces waardoor afzwakken van focus en verbetering tegen wordt gegaan.

Hoe heb je de begeleiding van Boost&Co ervaren?

De begeleiding is zeer praktisch en professioneel. Johan heeft met mij en twee collega’s een dag geïnvesteerd om onze en visie, missie en strategie scherp te stellen. Dat heeft geleid tot duidelijke keuzes. Iedereen binnen onze organisatie weet de richting die we opgaan. Iets wat in de waan van de dag niet altijd duidelijk was voor onze medewerkers. Johan houdt ons scherp en proactief in het realiseren van onze ambities. Collin Schoonens - Hutten voegt met gastvrijheid, ambachtelijk bereid eten en drinken toe aan een beter, leuker, gezonder,lekkerder, eerlijker en duurzamer leven. De markt van eten en drinken is volop in ontwikkeling. Met onze labels Business Catering & Horeca, Meeting& Events, Care & Cure, Reception& Hospitality en Food Retail & Food service zijn we een toon aangevende partij in Nederland. Door de snel veranderende markt hebben we ons visie plan 2020 door vertaald binnen onze commerciële organisatie. Om hierop te anticiperen en het gehele commerciële team hierop voor te bereiden, zijn we vorig jaar begonnen met het trainen en ontwikkelen van al onze salesmanagers en manager sales volgens de B.O.O.S.T methode. Wij hebben gekozen voor Boost&Co omdat zij een persoonlijke en eigentijdse aanpak hebben ontwikkeld wat perfect aansloot op onze ontwikkelbehoefte, ondersteund door vak volwassen trainers. Door de B.O.O.S.T aanpak en hun digitale leer en ontwikkelomgeving “TalentBoard” was ik goed in staat om te sturen op de bepaalde ambitie (visie 2020), deze te objectiveren en te toetsen. Hierdoor kreeg ik goed inzicht in de prestaties en potentiele score per salesmanager. De samenwerking is persoonlijk en vooral flexibel waardoor maatwerk altijd mogelijk is. Dit werkt erg prettig voor een dynamisch en veelzijdig bedrijf als Hutten. Collin Schoonens Commercieel Directeur

Gerelateerd