10 mei 2023

Retail & Marketing

Jonge ondernemers uit Eindhoven lanceren nieuwe en unieke sok die niet afzakt

Vier jonge ondernemers uit Eindhoven hebben een oplossing bedacht voor een veelvoorkomend probleem: afzakkende sneakersokken. Ze bedachten een onderbroekenband die aan de sok bevestigd kan worden, waardoor de sok altijd omhoog blijft staan. Dit idee leverde hen de titel van beste studentenonderneming van Nederland op en inspireerde hen om verder te gaan. Na jaren van optimalisatie en obstakels overwinnen, lanceren de ondernemers nu hun nieuwe collectie onder de naam Plan-B.


Het idee voor de sokken ontstond tijdens de opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement bij Fontys Hogescholen. Met behulp van prototypes en de hulp van een oma, kwamen de jonge ondernemers op het idee om een onderbroekenband aan de sok te bevestigen. Het idee werd een groot succes en leverde hen zelfs interesse op van grote sportmerken zoals Nike, Puma en Adidas. Helaas gooiden logistieke obstakels roet in het eten, waardoor de jonge ondernemers besloten om een investeerder aan boord te halen en hun concept verder aan te scherpen onder de nieuwe merknaam Plan-B.


De verbeterde sneakersokken worden eind mei voor het eerst geleverd en klanten kunnen de sokken gratis uitproberen voordat ze een abonnement nemen waarbij ze elke maand een nieuw paar sneakersokken ontvangen. De sokken bieden afwisselende designs zodat ze gemakkelijk te combineren zijn met verschillende outfits. De jonge ondernemers kijken enorm uit naar de lancering van Plan-B en zetten met hun unieke concept de sokkenmarkt op z’n kop.


Plan-B trapt af met een online pre-lunch campagne vanaf 1 mei. Klanten kunnen dan als eerste een paar sokken kopen en tickets scoren voor de grote lancering bij Pleq Eindhoven op 21 mei. Samen met de eerste klanten, vrienden, familie, kennissen en een aantal influenceren vieren de jonge ondernemers de start van Plan-B. Ze zijn ervan overtuigd dat hun unieke concept de sokkenmarkt voorgoed zal veranderen en kunnen niet wachten om de wereld te laten zien wat ze in huis hebben.