Partner

29 januari 2024

Retail & Marketing

Gassan biedt exclusiviteit nu ook naar Eindhoven

De groeistrategie was al bepaald. Maar de covid-pandemie bracht de plannen van, de van oorsprong Amsterdamse diamantair, GASSAN om ook buiten Amsterdam en Schiphol exclusieve brandstores te openen in een stroomversnelling. En nu is het zover. Na Rotterdam (november 2023) wordt ook de vestiging in Eindhoven officieel geopend en brengt het familiebedrijf naast de bekende merken als Omega en Breitling ook haar eigen exclusieve juwelen-lijn naar het zuiden van Nederland. Voor GASSAN Pre-Owned, Choices by DL, TROPHY by GASSAN, Gigi by GASSAN en natuurlijk de GASSAN 121, een diamant die door de gepatenteerde slijpvorm extra schittert, hoeven Brabanders niet langer naar de hoofdstad.

Volgens President-Directeur Benno Leeser een mooie en eigenlijk ook logische stap voor zijn bedrijf. “We kenden de markt in de Brainport Regio al een beetje door de nauwe contacten die we hebben met PSV en zagen als snel dat dit een regio is met een enorme economische groeipotentie. En mensen die hard werken, willen zich ook belonen. En hoe kan dat beter door jezelf te verwennen met een exclusief horloge of een luxe sieraad? Daarom heb ik erg hoge verwachting van onze nieuwe vestigingen en in het bijzonder Eindhoven. Mensen durven te laten zien dat het ze goed gaat en wij helpen ze daar graag bij door een persoonlijk advies waardoor het horloge of sieraad past bij degene die het draagt.”

Groeiambitie vorm geven

GASSAN legt om de groeiambitie verder vorm te geven dus heel bewust haar focus op de Nederlandse markt. Waar voor corona de klanten veelal vanuit het buitenland afkomstig waren.
Leeser: “Op de top bezochten jaarlijks zo’n 400.000 mensen onze diamantslijperij en onze winkels. Veelal waren dit toeristen of mensen die voor zaken naar ons land kwamen en graag een mooi cadeau mee naar huis wilden nemen. In corona-tijd bleek echter dat het ons als bedrijf ook heel kwetsbaar maakte om alleen op deze groepen te focussen. Gelukkig zagen en zien we ook dat steeds meer vaste klanten ons weten te vinden, waaronder veel succesvolle ondernemers, sporters en artiesten. Dat heeft ons het inzicht gegeven dat onze thuismarkt (lees: Nederland) wel eens hele mooie groeimarkt kan zijn. En dus hebben we onze koers verlegd en zetten we deze nieuwe lijn waarbij we het verleden natuurlijk wel koesteren. Ik verwacht dat we uiteindelijk weer terug zullen komen op ongeveer de helft van wat het ooit was. En dat is prima, als we jaarlijks zo’n 200.000 mensen mogen begroeten hebben we ook voldoende tijd en aandacht voor de nieuwe markten die we aan willen boren.”

Omega

Dan nog even terug naar Eindhoven. De store is gevestigd op de hoek van de Hooghuistraat en de Rechtestraat. In het voormalig pand van juwelier C van de Kerkhof is een goudsmid en een horlogemaker aanwezig. Ook worden er juwelen ontworpen. Leeser: “Naast onze eigen lijnen en het merk Breitling, zal vooral Omega sterk vertegenwoordigd zijn. Een mooi en krachtig merk dat heel goed bij ons past en zeker een bijdrage zal leveren aan het behalen van onze doelstelling om GASSAN nog steviger te positioneren. Zo zijn we naast de openingen van GASSAN Rotterdam en GASSAN Eindhoven ook eigenaar geworden van de winkel van het luxe accessoire-merk Montblanc in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Daarnaast zullen we ook veel nieuwe events, onder meer in het verbouwde Ketelhuis op het terrein van het eigen hoofdkantoor aan de Amsterdamse Nieuwe Uilenburgerstraat, gaan organiseren. Tot slot zullen we GASSAN Vintage nog meer onder de aandacht gaan brengen. Een mooie collectie pre-owend, van jong gedragen tot echt vintage. Een echte groeimarkt die een mooie horloge of juweel voor veel mensen binnen handbereik brengt.”