Ga terug
Partner

3 maart 2021

mobiliteitRetail & Marketing

Bentley Maastricht meets HS Fashion Eindhoven

Bentley Maastricht ziet de klantenkring van haar luxe automerk groter en groter worden. Waar men enkele jaren geleden bij de start mikte op de verkoop van 20 auto’s per jaar, is het doel nu 60. Tijd voor een gesprek met salesmanager Dirk Prinssen. 

Hoe ben je bij Bentley Maastricht terechtgekomen? 

“Al van jongs af aan ben ik geïnfecteerd met het autovirus. Mijn vader en moeder runden namelijk een tankstation en autobedrijf. Ik volgde als jonge knul een automotive opleiding bij IVA Driebergen en toen ik stage mocht lopen, deed ik dat bij Porschecentrum Eindhoven. Daar ben ik vervolgens in 1995 ook blijven hangen. Als 19-jarige had ik nog geen officiële functietitel, maar ik hielp mee in de verkoop. Het was simpelweg een kwestie van stropdasje aan en meelopen. Vijftien jaar later hebben we een Porsche dealerbedrijf in Maastricht geopend. Toen we een paar jaar later nog een ander luxe merk wilden neerzetten, mocht ik meehelpen bij de opstart van Bentley Maastricht.” 

‘Stropdasje aan en meelopen.’ Heb je nog steeds een stropdas aan?  

“Nee. Vroeger had je als autoverkoper standaard een pak en een stropdas aan. Die tijd zijn we al even voorbij. Je kunt je ook stijlvol kleden met een mooie spijkerbroek van een goed merk, een net jasje erop, een hemd en goede schoenen eronder. Dat zie je bij alle verkopers, zeker ook bij de luxe merken én dat zie je bij onze klanten. Ook zij gaan nu anders gekleed dan voorheen. Het grappige is dat ik veel van mijn klanten terugzie bij HS Fashion. James en ik hebben veelal dezelfde klantenkring.” 

Waarom ga je naar HS Fashion?  

“James, de eigenaar, heeft gewoon een fijne, warme persoonlijkheid en neemt je mee op expeditie door heel de winkel. Dat hebben mannen, of in ieder geval ik, ook wel nodig: iemand die je op sleeptouw neemt en de juiste kleding voor je bij elkaar zoekt. Ik ben niet het type dat tien keer per jaar gaat shoppen. Een paar keer per jaar vind ik genoeg, hoewel het bij James overigens altijd een prettig bezoek is hoor, daar ligt het niet aan. James staat erom bekend dat hij dat huiskamergevoel meegeeft. Je bent op je gemak en blijft er makkelijk een uurtje plakken. Het leuke team, de andere klanten, je maakt een praatje, drinkt een kopje koffie en koopt ondertussen je kleding.” 

Gaat dit er bij Bentley Maastricht ook zo aan toe?  

“Ja, op zich wel. Net als bij HS Fashion verkopen wij een luxe merk, Bentley is het meest luxe merk in de autowereld, maar draait het voor een groot deel ook om de klantbeleving. Wij nemen onze klanten mee op reis naar hun nieuwe sportauto, limousine of SUV. We nemen hen aan de hand mee naar onze fabriek in Engeland en stellen stap voor stap hun auto samen. Van de aflevering maken we ook een feestje en daarna blijven we contact houden tijdens nieuwsjaarborrels en andere bijeenkomsten. Onze klanten verwennen, daar zijn we sterk in. Net als James. Die doet dat ook.” 

Zijn er zo nog meer overeenkomsten tussen Bentley en HS Fashion? 

“Ja, als ik er zo over nadenk, James biedt net als wij een totaalpakket aan. Waar hij alles in huis heeft wat je nodig hebt om mooi gekleed te gaan, zoals broeken, hemden en schoenen, hebben wij bij Bentley alles in huis om fijn auto te rijden. Een mooie auto, goede service en vakkundig onderhoud. En zijn huiskamersfeer komt wel wat overeen met onze clubhuis-achtige ontmoetingsruimte. Daar draait het in onze wereld voor een groot deel om. Het contact en de beleving.”