14 april 2020

Training & Opleiding

Hoe drie woorden het verschil maken

We kunnen er niet omheen: het coronavirus houdt alles en iedereen in een stevige houdgreep. Van ondernemer tot werknemer en van de ziekenhuizen tot aan de kapsalons. Daarom hecht ik veel waarde aan relatiebeheer. Juist nu! En dat hoeft écht niet moeilijk te zijn. Met maar drie simpele woorden maak jij een wereld van verschil en wordt jouw klant of zakenrelatie een ambassadeur van je bedrijf. Drie woorden: hoe, gaat en het. Hoe gaat het? In een ongebruikelijke situatie als waar we op dit moment in zitten, is iets simpels als ‘hoe gaat het?’ ontzettend belangrijk. De afgelopen weken is al duidelijk geworden dat we massaal klaarstaan om elkaar te helpen; het steuntje in de rug te geven in tijden van crisis en improvisatie.

Misschien heb jij wel dé oplossing voor de uitdagingen waar de ander nu tegenaan loopt. Viola Markus, eigenaresse Optimaal Leadgeneratie

Een luisterend oor bieden aan anderen geeft je echter de kans om nóg meer voor de ander te kunnen betekenen. Mijn advies is dan ook om gewoon eens de telefoon te pakken en je klanten en andere zakenrelaties – of zelfs die droomklant waar je al zo lang op aan het azen bent – te bellen met die drie simpele woorden: hoe gaat het? Een helpende hand Wat je natuurlijk hoopt te horen, is dat het goed gaat. Dat de ander niet te lijden heeft onder de coronacrisis en dat de bedrijfsactiviteiten onverminderd doorgaan. Toch is de kans groot dat je iemand treft die wel de gevolgen van het virus op het bedrijf aan den lijve ondervindt. Bijvoorbeeld door diensten die op het moment niet geleverd kunnen worden of door de uitdagingen die komen kijken bij het plotselinge thuiswerken. En dat zijn de momenten waarop jij het verschil kunt maken; waar jouw klant of zakenrelatie een ambassadeur wordt van jouw onderneming. Je kunt namelijk een helpende hand bieden. Misschien heb jij wel dé oplossing voor de uitdagingen waar de ander nu tegenaan loopt. Of het nou je eigen dienstverlening is waarmee je kunt helpen of een advies op basis van je eigen ervaringen, het maakt niet uit. Wie weet heb je zelfs iemand in je eigen netwerk die de ander verder kan helpen. Schroom niet en pak gewoon die telefoon. Drie simpele woorden kunnen heel veel waard zijn. Sterker nog: die kunnen hét verschil maken voor een bedrijf in crisistijd. Dus, wie ga jij als eerste bellen? Bron: https://www.coronakrant.nl/

Gerelateerd