25 juni 2019

Training & Opleiding

Adverteren op Social Media: Gebruik je jouw website of landingspagina’s?

De reden waarom er landingspagina’s worden gebruikt is om de aandacht van de consument volledig bij het product te houden.  Zo vergroot je de kans op een conversie en zijn je advertenties relevanter. Het hele proces moet soepel verlopen. Van bereik naar verkoop. Zie dit als volgt: Een consument wilt een specifiek product bij jou kopen. Waarom zou je dan je hele assortiment laten zien? Tuurlijk is de kans aanwezig dat de consument meerdere producten afneemt. Maar een grote keuze verlamd de consument. Een landingspagina bestaat dus uit een doel. Het verkopen van het product of dienst. En bestaat niet uit het aanbieden van je assortiment en hopen op een verkoop. Doordat je een landingspagina gebruikt kan je heel gericht data gaan verzamelen. Je weet dus dat iedereen die op je landingspagina geweest is, interesse heeft in je product. Anders klikken ze niet door. De kunst is om de interesse om te zetten in een verkoop. Dit doe je door zoveel mogelijk informatie te verschaffen. Zorg voor recensies, een uitgebreide uitleg en foto’s en video’s. Maak meerdere ‘’Verkoop buttons’’ en zorg ervoor dat je jouw product aantrekkelijk maakt op deze pagina. Je kan dus het beste landingspagina’s inzetten als je gaat adverteren op social media. Op een website raakt jouw klant al snel de aandacht kwijt omdat je hier je hele assortiment aanbied, meerder call to actions hebt en de consument moet zoeken naar het product van de advertentie, terwijl je met een landingspagina de consument direct naar het product toestuurt.

Gerelateerd