Wij zijn op de beursvloer het ‘mannetje met het kannetje’

Afbeelding

“Weet je wat de grootste kracht van dit bedrijf is? Dat we altijd denken in oplossingen. Of het nu een beursorganisator is die iets in het beursplan over het hoofd heeft gezien, een standhouder die per ongeluk een verkeerde kleur voor op zijn standwand heeft besteld of een stroomaansluiting van een cateringpunt die toch net even ergens anders moet komen te liggen, wij zorgen er voor dat het snel en vakkundig wordt opgelost. Niet in de laatste plaats omdat we alles in eigen huis hebben. Daardoor worden we nooit verrast door de vraag en hebben we letterlijk en figuurlijk de oplossing altijd binnen handbereik. We zijn het mannetje met het kannetje op de beursvloer die er voor dat alles soepel verloopt.”

Compleet en ontzorgd

Harry van der Hoorn is de trotse eigenaar van Stabilo International. Het Eindhovense bedrijf levert fullservice diensten voor de complete opbouw van evenementen en beurzen alsook individuele standbouw voor deelnemers aan deze events. Dit doet het bedrijf over de hele wereld voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers. Compleet ontzorgen zijn daarbij de sleutelwoorden. Compleet omdat Stabilo alles in eigen heeft waar het gaat om materialen en apparatuur, ontzorgd omdat de klant letterlijk alles in handen kan leggen van de accountmanagers, ontwerpers, calculators, projectmanagers, chauffeurs en bouwers die samen zorgen voor een perfect eindresultaat.

Denken en doen als de opdrachtgever

Met een enthousiast team van professionals worden door heel Europa complete beursvloeren en eventlocaties ingericht, maar ook individuele stands gebouwd voor tal van aansprekende organisaties en bedrijven. Dit doen ze bijvoorbeeld voor en op de kunstbeurs TEFAF, vakbeurs INFRATECH of Masters Expo. Maar Stabilo tekent ook voor events als London Design Week, Salon du Design en de ABNAMRO Open. En zelfs in de Verenigde Staten bouwt Stabilo voor de TEFAF New York. Van der Hoorn: “Jaarlijks bouwen we op zo’n 35 locaties wereldwijd en dat aantal groeit nog steeds. Zonder dat we heel hard van de daken schreeuwen hoe goed we zijn. Het is vooral het netwerk dat we in bijna 50 jaar hebben opgebouwd dat ons het werk gunt.

Niet in de laatste plaats omdat ze weten dat ze met Stabilo niet alleen een partner hebben die kwaliteit levert en flexibel is, maar ook vooral denkt en werkt vanuit het belang van de opdrachtgever. Als we bijvoorbeeld een kostenbesparing kunnen realiseren door slimme keuzes te maken, zullen we dat altijd doen. En nog belangrijker, dat ziet de klant ook terug op zijn factuur. Daarin zijn we heel transparant. Als wij een voordeel behalen doordat we bijvoorbeeld een nieuwe beurs aan ons portfolio toe kunnen voegen waardoor we de afschrijvingskosten van materiaal of de personeelskosten nog meer kunnen spreiden, merkt ook de bestaande klant dat. Want dat is bijvoorbeeld een prijsverhoging ten gevolge van de steeds hoger wordende kosten niet nodig.”

Return on investment zo laag mogelijk houden

Want de investeringen in de wereld van beurzen en events zijn vaak groot. Voor organisatoren die op voorhand al een goed georganiseerde beurs of event moeten kunnen garanderen, maar ook voor de deelnemers die er pas na afloop weten of ze de investering hebben terugverdiend en natuurlijk nog een plus hebben gescoord. “Het geld is sneller uitgegeven dan terugverdiend”, beseft van der Hoorn zich terdege. “Dus is het zaak om het te investeren bedrag zo laag mogelijk te houden zonder dat je concessies hoeft te doen aan het eindresultaat. En wij dragen daar graag ons steentje aan bij. Dat kunnen we ook omdat we heel veel materialen kunnen hergebruiken. Maar ook door efficiënt te werken. Zo beschikken we wereldwijd over strategisch geplaatste kantoren en opslaglocaties, waarmee we flexibel en efficiënt kunnen opereren dichtbij de hallen en zalen waar we ons werk moeten doen. Dat scheelt natuurlijk enorm.”

De ultieme beleving creëren

Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om het eindresultaat. De opdrachtgevers willen natuurlijk een mooi visitekaartje afgeven aan de bezoekers van een beurs of event. “Wij zijn de bedenkers, leveranciers en uitvoerders van een stuk beleving. Mensen moeten meegenomen worden in datgene waar jij voor staat. Of het nu kunstliefhebbers zijn, techneuten, designers of sportfanaten, ze moeten zich herkennen in het event en/of zich aangetrokken voelen om een stand te bezoeken en contact te maken. En dat kan alleen als het totale plaatje klopt. Mijn vader die ooit dit bedrijf begon was decorbouwer. Hij creëerde door zijn vakmanschap een wereld die er eigenlijk niet was, maar uit het niets ontstond. En dat idee is nog altijd de basis onder het succes van Stabilo.”

Stabilo International

Flight Forum 3846
5657 DX Eindhoven
www.destandbouwer.nl

Bron: Stabilo International