Partner

5 november 2022

Retail & Marketing

VAN TELEFOONREPARATIE NAAR PLATFORM MET TOTAALOPLOSSING

Oruc komt uit een horecafamilie. Al vanaf jongs af aan werkte hij mee in de horecazaken van zijn vader op het Stratumseind. Naar school gaan kwam er niet echt van. Werken en geld verdienen gingen voor bij de jonge Oruc. Al op zijn 16e zat hij in de telecombranche. Met zijn RepairCenter. EU repareerde hij smartphones van particulieren. Eerst dus actief op de consumentenmarkt. Later op aanbeveling van deze consumenten, is hij ook bij hun werkgevers aan de slag gegaan. Dat werd al gauw uitgebreid met het repareren van tablets, laptops én de in- en verkoop van devices. “Met mijn kratje met gereedschap ging ik langs bij bedrijven. Daar kon ik op afspraak telefoons van het personeel repareren. Blijkbaar deed ik het goed, kwam ik mijn afspraken na en werd mijn servicegerichte aanpak op waarde geschat”, vertelt Oruc.

Het kratje met gereedschap is intussen uitgegroeid tot een online serviceplatform voor bedrijven, een serieus, goedgeorganiseerd alles-in-1 platform. NGU Business is er niet alleen voor telecomproducten en reparaties, inmiddels is Worktoolcenter opgericht en is het assortiment uitgebreid met persoonlijke beschermingskleding, bedrijfskleding, veiligheidskleding en -schoenen, facilitaire producten, medische benodigdheden voor de industrie, zorg en cleanrooms, (elektrische) gereedschappen van verschillende merken, en ga zo maar door.

Doorgroeilocatie op De Hurk
Onlangs groeide het bedrijf uit zijn jasje en is NGU Business, samen met Worktoolcenter, RepairCenter.EU en Renewhandy. EU verhuisd naar een representatief kantoorpand met showroom aan De Witbogt 9 op industrieterrein De Hurk in Eindhoven. “Het pand is geselecteerd op de mogelijkheden in de toekomst, een echte doorgroeilocatie. De Brainportregio Eindhoven is wat ons betreft al fantastisch voor onze business, maar nog niet voldoende. Vanuit deze locatie kunnen we ook snel klanten uit Duitsland, België en Luxemburg bedienen.”

Het platform van NGU
“Ons online platform is uitgegroeid van een reparatie- en service tool, naar een centrale plek voor de complete inkoop en reparatie van benodigdheden voor het personeel. Het klinkt cliché, maar we ontzorgen grotere organisaties door hun inkoopproces compleet te automatiseren. Zo nemen we de zorg – lees: administratieve rompslomp – uit handen. Dat doen we niet alleen voor organisaties in de regio, maar voor bedrijven wereldwijd. Elk bedrijf krijgt binnen ons platform zijn eigen webshop waarop medewerkers kunnen inloggen en bestellen. In diezelfde webshop organiseren we de facturering, administratieve afhandeling en het budgetbeheer.

Korte lijnen met leveranciers
Behalve goede contacten met de klanten, hecht Oruc veel waarde aan respectvol omgaan met zijn leveranciers. “We krijgen vrijwel direct geleverd van A-merk fabrikanten, zonder tussenpersonen. Zo hebben we korte lijnen met onze partners, waardoor we snel kunnen schakelen en goede afspraken kunnen maken. Voor sommige leveranciers hebben we, op hun verzoek een one stop shop in ons pand ingericht. Voor Bata lopen we zelfs voorop als het gaat om de showroom voor werk- en veiligheidsschoenen, noem het nog net geen flagship store”, glimlacht Oruc. “Aan de one stop shop kunnen we blijvend productgroepen toevoegen. Bij ASML hebben we zelfs een inhouse shop mogen inrichten. Hier kunnen we rechtstreeks onze diensten en producten aanbieden aan de ASML-medewerkers.”

Maar hoe maak je nu de stap van het repareren van telefoons naar het ontwikkelen van een platform? “Ik ben altijd bezig met nadenken over hoe ik mijn klanten nog beter van dienst kan zijn. Dat doe ik door heel goed te luisteren en zo te ontdekken welke behoeften er zijn in de markt. Hierdoor is het online platform ontstaan. Weliswaar in een kleine vorm, de basis. En aan die basis voegen we steeds functionaliteiten toe. Precies waar de klant om vraagt. Zo is het platform continu in ontwikkeling. Combineer dit met onze servicegedachte en zie daar: een tevreden klant.”

Voor de ontwikkeling van het platform werkt Oruc met vaste developers. Hoe weet hij dan wat er ontwikkeld moet worden? “Ik heb een breed netwerk van partners die de grote Telecom & Infra bedrijven goed kennen. Zij weten precies waar zij tegenaan lopen. Daar spelen we dan op in, door telkens de volgende stap op het platform te ontwikkelen en aan te bieden. Door onze ambitieuze én professionele aanpak weten bedrijven ons te vinden. Prima aanpak lijkt me!”