We kennen elkaar pas net, en we gaan nu al van naam veranderen – typisch, toch? In het vorige artikel dat wij plaatsten in de 2025 wintereditie heetten we nog Raetsheren - Acrisure, maar per 1 april is dat verleden tijd. We rebranden ons bedrijf naar Acrisure en laten de oude naam achter ons. Zelfde team, zelfde energie, alleen in een nieuw jasje. En nee, dit is geen 1 april-grap!
De afgelopen keer spraken we over innovatie en de menselijke touch in onze organisatie. Dit keer duiken we dieper in onze rebranding. Want wat verandert er nu echt? Hoe ziet ons nieuwe merk eruit? En wat betekent dit voor onze uitstraling? We spreken erover met CEO Rianne, en met Nica en Yoran, respectievelijk grafisch marketeer en marketeer bij Raetsheren - Acrisure (straks dus Acrisure). Kijk gerust met ons mee achter de schermen bij deze transformatie.
Wat houdt de rebranding in?
"Vanaf 1 april gaan we verder als Acrisure," vertelt Rianne. "Sinds juli 2024 stond de naam er al naast, maar nu nemen we de naam ook formeel helemaal over. Dat betekent een nieuwe huisstijl en nieuwe e-mailadressen, maar verder geen veranderingen. Dus geen paniek: we blijven hetzelfde persoonlijke, innovatieve en data-gedreven maatwerkadvies bieden, alleen met een extra internationaal tintje."
Nica vult aan: "Voor onze klanten betekent dit dat we onder een nieuwe naam opereren, maar verder blijft alles zoals ze gewend zijn. We blijven dezelfde service en expertise bieden, alleen nu met de extra kracht van Acrisure achter ons. Dit biedt stabiliteit en continuïteit, zonder dat ze veranderingen in onze dienstverlening ervaren."
ByJeremyZiessen
Waarom deze verandering?
"We zijn gegroeid en steeds meer internationaal georiënteerd. Als onderdeel van Acrisure hebben we toegang tot een veel groter netwerk en extra middelen. Het volledig aannemen van de naam Acrisure versterkt onze positie en laat zien dat we een integraal onderdeel zijn van deze wereldwijde speler", zegt Yoran.
Rianne legt uit: "En laten we eerlijk zijn: de verzekeringswereld verandert razendsnel. Acrisure investeert als echte FinTech in digitalisering en innovatie. Dat helpt ons om voorop te blijven lopen. Zo kunnen we klanten nog beter adviseren en risico’s nóg slimmer inschatten. Plus, het opent deuren voor internationale samenwerking. We gaan dus niet alleen voor een naamsverandering, maar voor een echte upgrade."
Wat verandert er voor de klant?
"Voor klanten? Eigenlijk bijna niks," zegt Nica lachend. "Ze houden dezelfde contactpersonen, dezelfde service en dezelfde verzekeringsoplossingen. Alleen de naam op de factuur en de e-mailhandtekening zijn anders."
Yoran voegt toe: "We maken de overgang zo soepel mogelijk. Oude e-mailadressen blijven gewoon werken, dus geen zorgen als je per ongeluk nog het oude vertrouwde e-mailadres gebruikt. En mocht je een e-mail missen, dan is dat waarschijnlijk gewoon omdat iemand in het weekend per ongeluk op ‘concept opslaan’ drukte in plaats van op verzenden."
Rianne knikt instemmend: "Transparantie is belangrijk. We willen dat klanten en relaties zich prettig voelen bij deze verandering. Daarom houden we iedereen goed op de hoogte en zorgen we ervoor dat de overgang zo soepel verloopt dat je je afvraagt of er überhaupt iets is veranderd."
ByJeremyZiessen
Welke voordelen heeft de rebranding?
"De grootste winst is dat we klanten nog beter kunnen helpen," zegt Rianne. "Acrisure heeft wereldwijd een enorme berg kennis en data, en daar kunnen wij direct gebruik van maken. Dat betekent slimmere oplossingen, betere voorwaarden en nog meer maatwerk. En laten we niet vergeten dat we als Acrisure profiteren van een sterk internationaal netwerk. Dat betekent niet alleen meer kennisuitwisseling en innovatie, maar ook dat onze eigen IT-afdeling sneller en makkelijker toegang heeft tot alle collega’s wereldwijd. Dat vertaalt zich direct door naar snellere dienstverlening aan onze klanten."
Hoe kijken jullie naar de toekomst?
"Met veel vertrouwen," zegt Rianne. "In deze snel veranderende wereld willen wij blijvend vooroplopen. Of het nu gaat om duurzaamheid, digitalisering of wetgeving, wij zorgen ervoor dat onze klanten optimaal voorbereid zijn. Het mooie is dat we de kernwaarden van Raetsheren behouden - persoonlijke service, betrokkenheid en maatwerk. Alleen nu met een internationale boost. Wij zijn er klaar voor, en we nemen iedereen graag mee in deze volgende fase. Op naar Acrisure!"
Acrisure
Arcadialaan 36a, 1813KN, Alkmaar
Wilhelminakade 1, 3072AP, Rotterdam
Henk Hunnekens
HHunnekens@acrisure.comLinkedin