Partner

10 maart 2021

mobiliteit

‘’Van den Udenhout onze focus ligt steeds meer op het combineren van de offline- met de online wereld,,

In de rubriek ondernemer/bedrijf in beeld bevraagt Brabant in Business verschillende ondernemers en bestuurders. Deze week een exclusief interview met Van den Udenhout.

1. Wie zijn jullie en wat doen jullie?   

Autobedrijf Van den Udenhout is één van de grootste dealers van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfswagens in Nederland. Tevens zijn wij één van de vier officiële CUPRA-dealers van het land en zijn we Audi Sport Dealer. En hebben wij, als autodealer, ons assortiment uitgebreid met hoogwaardige e-bikes van het Duitse merk Kalkhoff én elektrische cargo bakfietsen van het merk Urban Arrow. Ons verzorgingsgebied betreft een groot deel van Brabant: hier hebben wij dan ook meerdere vestigingen. We zitten dichtbij onze klant, zodat wij volledig kunnen ontzorgen met alles wat met mobiliteit te maken heeft. In onze werkplaatsen werken uitsluitend merkspecialisten. Auto’s komen er binnen voor reparatie, voor onderhoud en voor banden. Heeft een auto schade? Dan verwijzen wij de klant naar één van onze vier schadeherstelbedrijven. De specialisten van Carlux Autoschade herstellen complexe schade, en doen aan one day repair. En bij ons Bedrijfswagen Inbouw Centrum (BIC), maken wij van iedere bedrijfswagen een mobiele werkplek, van klein tot groot. Met een eigen lease-afdeling (Van den Udenhout Lease) zijn wij één van de grootste aanbieders van tijdelijke mobiliteit. We vertalen de behoefte van onze zakelijke klanten naar de juiste mobiliteitsoplossing. We faciliteren verschillende lease-vormen, zoals Full Operation Lease, Occasion Lease en Short Lease. En tot slot hebben wij onze eigen verhuurafdeling: Van den Udenhout Autoverhuur. Voor iedere situatie hebben we de juiste (huur)auto, zowel voor zakelijke als voor particuliere klanten. En behalve auto’s verhuren we ook bedrijfsbussen en e-bikes. En met ruim 125 elektrische auto’s in de verhuurvloot, mogen wij ons – met gepaste trots – de grootste e-Verhuur maatschappij van Nederland noemen. Via deze aparte tak van onze verhuurafdeling kan de klant eenvoudig een Volkswagen ID.3 of ID.3, Audi e-tron, Volkswagen e-Crafter of andere elektrische auto huren.

2. Waarin onderscheidt van den Udenhout zich ten opzichte van de concurrenten? 

Onze missie is om onze klant volledig te ontzorgen op het gebied van mobiliteit, we doen er alles aan om het voor de klant makkelijker te maken. Veiligheid, zekerheid, ontzorgen en gastvrijheid zijn onze kernwaarden én het uitgangspunt bij al onze activiteiten. Wij willen er zijn voor de klant. We hechten veel waarde aan persoonlijk contact, en klantbeleving is voor ons een belangrijk aspect. De klantreis moet vanaf het allereerste begin tot en met de laatste service aan toe een prettige ervaring zijn. Wij noemen ons niet voor niets De Nieuwe Dealer. Wij blijven onszelf continu vernieuwen en we blijven innoveren. Want stilstaan is geen optie, zeker niet in deze bijzonder tijd. Iedereen kan bij ons zijn of haar volgende auto volledig online kopen: van oriëntatie tot aflevering. En ook nieuw: de Drop & Drive bij onze vestiging in ’s-Hertogenbosch. Daarmee maken we het de klant nóg makkelijker wanneer die de auto komt brengen voor een werkplaatsafspraak. Ook komen er bij al onze vestigingen pick-up points te staan, waar iedereen eenvoudig een e-bike kan huren voor slechts € 10,- per dag. Zo willen wij er voor iedereen zijn, ook voor wie er (nog) geen rijbewijs heeft.

3. Hoe zien jullie 2021 voor je? 

Onze focus ligt in 2021 nóg meer op ‘elektrisch’. Er komen steeds meer elektrische modellen van onze merken op de markt (met voor eenieder wat wils!). Daar is ook onze werkplaats is op ingericht, met bijvoorbeeld een speciale hoogvolt-ruimte. En we leiden steeds meer specialisten op, zodat zij service en onderhoud kunnen verrichten aan deze auto’s. Wanneer er schade wordt gereden aan een elektrische auto, zijn ook onze schadeherstel-bedrijven van Carlux er klaar voor. Daar hebben wij nu bijvoorbeeld een speciale 'quarantaine plaats’, waar een elektrische auto met schade (en risico tot zelfontbranding) veilig kan worden ondergebracht. Er komen steeds meer elektrische auto’s in onze verhuurvloot, wij mogen ons inmiddels de grootste e-Verhuur maatschappij van Nederland noemen! En we starten binnenkort – in samenwerking met een Bossche ondernemer – met het delen van (o.a. elektrische) auto’s met buurtgenoten in het centrum van ’s-Hertogenbosch.

4. Wat maakt van den Udenhout zo uniek? 

Zowel in de showroom, als in de werkplaats, als online zitten bij ons de juiste mensen op de juiste plaats. De missie van al onze collega's is om de klant maximaal te ontzorgen. En door goed naar de klant te luisteren, spelen we perfect in op iedere individuele klantwens. Alle collega’s werken vanuit dezelfde servicegedachte. Door die eensgezindheid is er een fijne werksfeer en dat voelen ook onze klanten. Dit heeft zich onlangs uitbetaald in een – voor ons – hele mooie prijs: door onze deskundigheid en hoge klanttevredenheid zijn wij door SEAT Nederland uitgeroepen tot SEAT Dealer van het Jaar 2021! Voor de merken Audi en Volkswagen zijn wij eerder al uitgeroepen tot Dealer van het Jaar. Ook houden we ervan nieuwe dingen uit te proberen, om onszelf op die manier uit te dagen en te bezien hoe wij de klanten reis kunnen verbeteren. Zo begonnen we ooit met een pop-up store in het voormalige pand van Vroom & Dreesman (op de Schapenmarkt in ’s-Hertogenbosch), en hebben we nu een eigen City Store (Achter het Stadhuis in ’s-Hertogenbosch).

5. Welke toekomstplannen zijn er? 

Onze focus ligt steeds meer op het combineren van de offline- met de online wereld. Want ook in deze bijzondere tijd, willen wij de klant blijven bereiken. Het gastvrij ontvangen, gecombineerd met dat beetje bourgondische gezelligheid, zit in ons DNA. We zijn dan ook steeds op zoek naar nieuwe wegen om klanten te bereiken, waarbij onze aandacht altijd uitgaat naar hoe wij het voor de klant zo makkelijk mogelijk kunnen maken. Zo staan we 24/7 tot eenieders beschikking via de chatfunctie op onze website, en zelfs een offerte en taxatie behoren tot de online mogelijkheden. In bepaalde situaties is het natuurlijk prettiger om daadwerkelijk met een adviseur om tafel te zitten. Dan komen wij (op afspraak) op locatie, in sommige gevallen brengen we de gewenste auto al met ons mee. Een proefrit aan huis behoort óók tot de mogelijkheden. Eén van onze wensen voor 2021 is om onze occasions meer te centraliseren. We willen een snoepwinkel zijn, gevuld met jong gebruikte auto’s in de meest heerlijke smaken. Houd ons in de gaten.

6. Wat voor tip zou je onze lezers nog mee willen geven? 

Houd je auto te allen tijde in topconditie. Zeker nu, wanneer je auto misschien wat meer stilstaat dan je lief is, is dat erg belangrijk. Want wanneer Nederland straks weer ‘open’ gaat, is het van belang dat jij weer veilig de weg op kan. Daarom bieden wij nu in al onze werkplaatsen een Onderhoudsplan op Maat aan. We geven je daarmee – geheel gratis – inzicht in de conditie van je auto. Zodat jij weet waar je aan toe bent, en onverwachte verrassingen (en kosten) worden voorkomen.