13 september 2022

Innovatie & Duurzaamheid

Tandpasta zonder plastic haalt in recordtijd € 550.000 euro op bij eigen klanten.

Plastic is overal niet alleen in de natuur door rondslingerende verpakkingen, maar het zit ook in veel producten. Wist je dat de meeste mensen een paar keer per dag hun tanden met plastic poetsen?

 Daar moest wat aan gedaan worden. "Twee jaar geleden zijn we gestart met Smyle en hebben nu al bijna 1 miljoen plastic verpakkingen bespaard.” aldus Almar Fernhout, een van de oprichters. Dat veel mensen het merk een warm hart toedragen blijkt wel uit het feit dat honderden mensen meer dan 550 duizend euro hebben toegezegd in de vorm van sharefunding. Via het platform Broccoli kun je mede-eigenaar worden van dit snelgroeiende duurzame bedrijf.

Mede-oprichter Dennis Kamst voegt daaraantoe: “We zien dat de hedendaagse consument steeds meer bereid is om nieuwe producten te proberen. Onze tandpasta zit in een tabletje die verandert in tandpasta als je er paar keer zachtjes op bijt. Verpakt in een glazen flesje dat je bijvult met tabs uit een papieren refill sachet. Zie ons als de Tony Chocolonely van de mondverzorging.” 

Het op te halen bedrag wordt gebruikt onder anderen gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe smaken, het groter kunnen inkopen aangezien de producten nu verkrijgbaar zijn bij o.a. AH, Jumbo, Etos, Ekoplaza en Holland & Barrett en campagnes om consumenten om te krijgen en te gaan poetsen zonder plastic. 

Het merk beschikt over een zeer grote community die wordt gebruikt voor het optimaliseren en ontwikkelen van nieuwe smaken en producten. "Zo geven we onze fans wat ze graag willen. Het aandeelhouderschap versterk dit alleen maar.” Verklaart Roger Nefkens.

Je hoeft niet bang te zijn dat het moeilijk is of niet goed is voor je gebit. Meer dan 100 tandartsen samplen de producten en gebruiken het vaak zelf ook.  

Nu er binnen no-time ruim €550.000 opgehaald is via klanten, leveranciers en partners geeft Smyle nu ook de kans aan particulieren en professioneel investeerders om mee te doen. Er is in totaal 1 miljoen euro aan aandelen beschikbaar, dus de beschikbaarheid is beperkt.

Indien je meer wilt weten over de mogelijkheden om aandeelhouder te worden in het duurzaamste mondverzorgingsbedrijf ter wereld? Kijk dan hier.