14 november 2018

Innovatie & Duurzaamheid

Revolutionaire AI-software voor stijlpersonalisatie door Nederlandse ondernemer

Logo Vooruitstrevend Nederlands tech-bedrijf ontwikkelde revolutionaire AI-software voor fashion retailers wereldwijd. Voor optimale kennis en begrip van klanten (gedrag) ten behoeve van productmatching op individueel stijlniveau met hogere conversie als resultaat: STYLESCRIPT AI-curator of style verhoogt serviceniveau fashion retailers Het unieke programma, ontwikkeld door het team van StyleScript onder leiding van techvrouw van het eerste uur Jonna Fassbender, combineert AI met unieke stijlparameters om de klantenreis beter te begrijpen en klanten beter te kunnen bedienen met individueel advies op maat. StyleScript onderscheidt zich van andere software door de ingeweven menselijke touch die AI verrijkt voor spot-on persoonlijke stijlprofielen. En biedt voor een ‘machine’ een ongekend verfijnd serviceniveau. Nog niet eerder konden harde data succesvol samengaan met iets ontastbaars en lastig te categoriseren als fashion en stijl. Dit is StyleScript. Big data intelligence StyleScript brengt orde in Big data door middel van AI en unieke fashion DNA-software. Het platform laat fashion retailers beter scoren op gebied van personalisatie en individualisatie door middel van eenvoudig te implementeren software (API). Klanten krijgen een eigen stijlprofiel en doordat de software zelflerend is, wordt dit profiel steeds gedetailleerder en beter op maat. Met als resultaat tevreden klanten en door de ‘perfecte matches’ een omzetstijging van tenminste 10% en aanzienlijke kostenbesparing. Vanzelfsprekend voldoet de software volledig aan de GDPR (AVG)-wetgeving. Wat maakt StyleScript uniek Het inzetten van browser en aankoopgeschiedenis voor het doen van koop-suggesties is geen nieuw concept. Echter, de huidige technologie is nog vrijwel at random. Heb je vorige week mooie leren handschoenen voor je vriend gekocht, dan wordt je weken later nog gespamd met heren accessoires. Terwijl je zelf een vrouw bent…of vice versa natuurlijk. Met als resultaat irritatie bij de klant en ad blockers die meer en meer worden geactiveerd en veel omzet tegenhouden. Met StyleScript is het persoonlijke profiel zo scherp, dat de software absoluut geen heren items zou voorstellen. En juist wel de collectie van een nieuw Zweeds designmerk, omdat in jouw persoonlijke StyleScript profiel minimalistische ‘cleane’ ontwerpen en neutrale kleuren leading zijn. Een schot in de roos én items in het winkelmandje. StyleScript is inmiddels zo sterk, dat nieuwe klanten van het techbedrijf een minimale omzetstijging van 10% gegarandeerd krijgen, op basis van no cure no pay. StyleScript in beeld Business to business Op dit moment is de voornaamste doelgroep van StyleScript de fashion retailer. Het huidige portfolio van StyleScript bevat onder meer spelers uit de Top-10 van de wereld. NDA’s verhinderen dat hier namen genoemd mogen worden, het speelveld van deze retailers is uitermate concurrerend en juridisch goed dichtgetimmerd. Personalisatie en AI zijn belangrijke onderwerpen in de toekomst van de e-commerce, veel bedrijven zijn zich hier inmiddels van bewust, slechts een klein deel is hier daadwerkelijk actief mee bezig. De laagdrempeligheid en het low-maintenance karakter van StyleScript maakt deze gecompliceerde materie een stuk toegankelijker. De visie van techvrouw Fassbender De Nederlandse AI-specialist en fashionlover Jonna Fassbender is al sinds 2012 gespecialiseerd in de samensmelting van enorme hoeveelheden data met het abstracte stijlelement. Haar software geeft essentiële inzichten in klantengedrag en creëert individuele stijlprofielen om beter in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Waar StyleScript zich in deze fase nog richt op b2b, is het uiteindelijke doel van Fassbender de lancering van het b2c product Personal Style Wallet in 2020. Met deze applicatie voor consumenten krijgen zij weer volledig de controle over hun eigen data en worden deze kostbare gegevens open en transparant: het einde van het negatieve imago van het web op gebied van privacy. En daarmee wordt het persoonlijke doel van de techvrouw behaald: self-empowerment. De technologie kan namelijk veel verder gaan, ook op gebied van beauty, food, travel, finance en gezondheidszorg ontstaan persoonlijke profielen. Waarover de klant te allen tijde zelf beschikt en die onafhankelijke (en dus niet-commerciële) adviezen geeft, de belangrijkste condities. Fassbender ziet het als haar missie om dit toekomstbeeld zoveel mogelijk te verspreiden en maakt dan ook dankbaar gebruik van uitnodigingen om te spreken tijdens internationale tech en retail events zoals Shoptalk Las Vegas en The Next Web Amsterdam. En werkt ze samen met leading partners zoals Accenture Fashion Innovation Lab in Milaan en Fashion Tech Consortium in New York. Begin 2018 won zij bovendien bij Shark Tank eTail in Palm Springs (VS) en ze is een van de 50 ‘Inspiring Fifty’ tech vrouwen, naast onder meer Neelie Kroes en Vivianne Bendermacher. **RVO Subsidie   ** Ook de overheid gelooft in de visie van StyleScript en kende de Bossche onderneming in 2017 subsidie toe voor innovatief en internationaal ondernemen. StartupDelta (Prins Constantijn van Oranje) heeft StyleScript in januari 2018 uitgenodigd om deel te nemen aan CES Las Vegas. Om exponentieel te groeien in Europa en de VS is StyleScript momenteel in gesprek met diverse investeerders die affiniteit hebben met deze unieke AI en stijl combinatie.   Uiteraard is Jonna Fassbender beschikbaar voor interviews over StyleScript, AI in het algemeen, women in tech en de toekomst van e-commerce.   Voor een visuele uitleg zie YouTube. Zie ook www.stylescript.com.

Gerelateerd