22 maart 2023
PR-bureau LUNHAR opent deuren in Eindhoven
Double Dutch Drinks en Cargoroo eerste klanten van boutique agency
Gister opende marketing-PR bureau LUNHAR haar deuren met een vestiging in Eindhoven en een werkplek in Amsterdam. "Dat laatste is onvermijdelijk want media en influencers komen gewoon niet iedere keer helemaal naar Eindhoven", aldus eigenaar Sophie van Heeswijk (34).
LUNHAR, afgeleid van Luna ofwel Maan in Latijn, staat voor moonshot ambities van merken en mensen. Het PR-bureau wil de raket zijn die haar klanten naar die maan brengt. Met goede copy, de juiste influencers, aantrekkelijke content en veel media-aandacht. LUNHAR richt zich met name op lifestyle producten en diensten voor upper mainstream doelgroepen.
Oprichtster Sophie van Heeswijk deed haar communicatie-opleiding in Amsterdam, New York en Barcelona en startte haar carrière ‘gewoon’ in Brabant. “Ik heb voor de mooiste merken en bureaus onder de rivieren gewerkt. Eerst bij Fatboy aan klantzijde en daarna bij Greenhouse en Fama Volat. Dan heb je aan bureauzijde ook the best of class gezien op het gebied van respectievelijk performance en creativiteit."
“In Brabant is ruimte voor een tweede marketing-PR bureau naast LEWIS. Ik wil het Glasnost van het Zuiden bouwen. Daar ligt een enorme kans. Dat hoeft niet voor klanten direct, we werken ook white label voor andere bureaus . Zij ontwikkelen dan strategie en big idea en wij zorgen dat die ideeën groter worden via niet traditionele media kanalen.”
Eerste medewerker van het PR-bureau is Denise Lappain (41). Denise studeerde journalistiek in Utrecht en werkte bij fashion magazine ELLE. Na een carrière in de mode wilde Lappain weer schrijven en contact met mensen en media. Zij zal actief zijn als associate PR-consultant.
De eerste klanten van LUNHAR zijn de deel app voor bakfietsen Cargoroo, het modemerk LUKS Amsterdam en premium mixmerk Double Dutch Drinks. “Deze klanten belichamen precies onze kracht. We zitten midden in de doelgroep van Gen Z en Millenials en werken graag voor high-end en upper mainstream merken”.
“Mijn moonshot? Over drie jaar willen we het bureau van LVMH merken zijn. Of in ieder geval een couture merk op de klantenlijst”, lacht van Heeswijk.
Sophie van Heeswijk
Sophie van Heeswijk & Denise Lappain