14 april 2020

Innovatie & DuurzaamheidHRM

Online leren: oplossing of geschiedenis

Corona confronteert ons met een nieuwe en onvoorspelbare realiteit. Van het ene op het andere moment zijn bedrijven veranderd van dynamische omgeving in stiltegebied. We spraken met Emile Gabriël en Johan Bertens, oprichters van BOOST&CO.

‘Fysieke ontmoetingen zijn voorlopig niet mogelijk. We ervaren nu allemaal wat het betekent om op een andere manier in contact te blijven. Dat geldt ook voor trainen en opleiden, waar contact over het algemeen een essentiële voorwaarde is voor persoonlijke en professionele ontwikkeling’, opent Johan.

ONLINE LEREN: OPLOSSING OF GESCHIEDENIS

‘Online leren wordt momenteel gezien als dé oplossing om bij te blijven. De plotselinge noodzaak tot online leeractiviteiten brengt niet alleen een nieuwe dynamiek met zich mee, maar ook veel vragen van bedrijven. Hoe zet je medewerkers online thuis in beweging? Terwijl je weet dat de dynamische omgeving van het werk verplaatst is naar ‘thuis’. Waar kinderen de hele dag aandacht vragen en je partner ook aan het werk is. Dus waar haal je de tijd vandaan om online te leren?’, vraagt Emile zich af .

Henry Ford zei ooit:
**‘If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses!’
**Het online leren van nu lijkt op de snellere paarden in de tijd van Ford.

‘Er werden de afgelopen jaren miljarden euro’s uitgegeven aan on- en offline leren. Dat zal niet veranderen, ook niet na de crisis. Wat wél verandert is de opbrengst van die investeringen. Organisaties, die terug durven kijken op hun uitgaven voor leren, realiseren zich steeds meer dat ze tijd, geld en motivatie hebben verspild’, vervolgt Johan .

**Leer-navigatie-systeem is de toekomst
**Net als Henry Ford ontwikkelde BOOST&CO iets geheel nieuws: een leer-navigatie-systeem. ‘Online leren past daar prima in en is zelfs een onlosmakelijk onderdeel. Het wordt gecombineerd met andere leeractiviteiten zodat het passend wordt voor iedere medewerker. Het leer-navigatie-systeem is zo ingericht dat verspilling van tijd, geld en motivatie wordt voorkomen’, stelt Emile.

Met het BOOST-leer-navigatie-systeem houd je mensen in beweging!

■ Iedereen krijgt een persoonlijk leer-navigatie-systeem
■ Een speciaal assessment brengt het vertrekpunt in beeld
■ Je kiest zelf leertrajecten afgestemd op jouw eindbestemming
■ Je hebt toegang tot tientallen online en offline leertrajecten
■ De leerroute wordt volledig uitgestippeld en gepland
■ Met een tool toets je onderweg de vorderingen van jouw leerroute
■ Het systeem geeft je inzicht in de beste vervolg(leer)route

Aanbieding!
BOOST&CO biedt ondernemers en hun medewerkers een helpende hand:

■ Je kunt tot 1 juni a.s. voor de hele organisatie kosteloos gebruik maken van het BOOST leer-navigatie-systeem.
■ Leerexperts van BOOST&CO stellen zich in diezelfde periode kosteloos beschikbaar om je te helpen bij het vertalen van jouw doelstellingen naar rendabele leertrajecten.

Samen leren: zeker tijdens corona!

15 maart 2020. De overheid kondigt maatregelen af om de verspreiding van Corona tegen te gaan. Het ene bedrijf gaat direct op slot, het andere bedrijf krijgt het drukker dan ooit. We kregen een vraag van een klant waar de meeste medewerkers het drukker hebben dan ooit. Het accountmanagement daarentegen, is genoodzaakt thuis te werken. Hoe houden we hen betrokken? En hoe bereiden we ze voor op tijden na de crisis?

De eerste vraag die wij onze klant stelden: ‘hoe ziet jullie dienstverlening er ná de crisis dan uit?’. Zij verwachten tijdens en na de Corona-crisis een toenemende prijsdruk en een herijking van bestaande leveranciers door hun klanten.

PRIJSDRUK & KLANTWAARDE
We maakten samen met onze klant direct een vertaling naar leerdoelen. Vanuit deze doelen legden we twee leerroutes vast met als uitgangspunt een mix van inspireren, leren én doen. De ene route was gericht op ‘omgaan met prijsdruk’. Hierin werd inspiratie en inzicht gegeven hoe prijs te legitimeren ten opzichte van te lopen risico’s.

De andere route betrof het verhogen van klantwaarde. De meeste bedrijven zijn zich aan het heroriënteren. Door meer te weten over deze heroriëntatie leerden we accountmanagers mee te denken om hun klanten na de crisis weer snel up-and-running te hebben.

PROBEREN = LEREN
In beide leerroutes stond ‘toepassen’ centraal. Na iedere leerroute moesten zij klanten bellen en er met hen over in gesprek gaan. Ervaringen van die gesprekken werden direct gedeeld met collega’s en leidinggevenden. Hiermee creëerden we ruimte om met en van elkaar te leren.

We ontwikkelden wederom een relevant en rendabel leertraject dat direct bijdroeg aan de gekozen strategie. Kortom: leren zonder tijd, geld én motivatie te verspillen!

Gerelateerd