Ga terug

16 mei 2022

Lifestyle

Metaverse festival MET AMS bevestigt Azerion, Magnum en Ledger als partners

 MET AMS, het eerste metaverse festival in Europa, bevestigt Azerion, Magnum en Ledger als partners. Daarnaast kondigt het metaverse festival de samenwerking aan met andere merken als Animoca Brands, CyberKongz, Delta, Mobiquity, Next Earth, Philips TV & Sound en Venly. MET AMS is van 14 tot 17 juni in en om de Gashouder in Amsterdam.

Edmund Howard van MET AMS: “Wij zijn enorm blij met deze indrukwekkende partners. Het is een bevestiging dat MET AMS de juiste snaar raakt en wordt opgemerkt door bedrijven uit verschillende branches. Ontwikkelingen binnen web3 gaan snel en hebben invloed op ieders werkveld. Samen met deze merken gaan wij onze visie op deze nieuwe ontwikkelingen verder vorm geven. Wij hebben er zin in!”

Van een A-merk als Magnum tot aan de makers van Habbo Hotel
A-merken, cultuurinstellingen en NFT-projecten, de mix van partners is uniek voor een metaverse festival. Van Magnum, een internationaal A-merk uit de voedselindustrie, tot Ledger, bekend van hardware crypto wallets, tot Azerion, het digitaal entertainment- en mediaplatform bekend van de virtuele community Habbo. Met betalende klanten in meer dan 115 landen en meer dan 850.000 actieve gebruikers per maand, blijft Habbo een enorm populair en wereldwijd erkend merk. Jurriaan van Teunenbroek, Vice President Games en Content bij Azerion over het partnerschap: “Wij zijn verheugd om als internationale, multiculturele en innovatieve speler in de gaming markt MET AMS te steunen in hun missie om Nederland en Amsterdam op de metaverse kaart te zetten. Als eerste metaverse heeft het iconische Habbo, dat 22 jaar geleden is ontstaan, veel ontwikkelingen doorgemaakt. Nu maakt het wederom de belofte om te pionieren waar.” 

Tobias Sparnaaij, Brand Manager bij Magnum over het partnerschap: “We geloven in de unieke aanpak van de organisatoren. De culturele insteek maakt metaverse interessant voor een breed publiek en past bij het inclusieve karakter van Magnum. Wij zijn enthousiast om onderdeel uit te maken van de eerste editie van MET AMS en om bezoekers van het festival kennis te laten maken met Magnum’s visie op de consumer journey van de toekomst.”

Ook bevestigt MET AMS samenwerkingen met culturele instellingen als Foam, Moco Museum en NXT. Zo krijgen bijvoorbeeld alle bezoekers van MET AMS toegang tot Foam en geeft het fotomuseum tickets voor het metaverse festival weg aan studenten uit hun eigen talent network. Rik Woldring van MET AMS: “Het doel van MET AMS is de metaverse toegankelijk maken voor een breder publiek, de verscheidenheid aan partners die zich bij het festival aansluiten bevestigt dat we op de goede weg zitten. Daarnaast vinden we het belangrijk om het culturele programma te verrijken.”

Tickets
Er zijn nog tickets verkrijgbaar op de website van MET AMS. Mail voor corporate ticket deals naar partners@met-ams.com.

  • Regular tickets: € 269,-

  • Legendary tickets:  € 849,- 

Legendary tickets geven toegang tot exclusieve ervaringen en netwerkbijeenkomsten tijdens MET AMS. Hierbij horen onder andere een ontbijt met museumbezoek bij NXT museum, een privé tour bij Moco Museum en een exclusief openingsdiner. Daarnaast wordt een legendary ticket na het scannen bij de ingang omgezet naar een legendary NFT.

Over MET AMS
MET AMS wordt van 14 tot 17 juni gehouden in en om de Gashouder te Amsterdam. Het metaverse festival is de eerste in zijn soort en combineert een inhoudelijke conferentie voor professionals met een scala aan culturele side events en een nachtprogrammering voor een breed publiek. Gedurende de tweedaagse conferentie kunnen tech developers, virtual reality ontwerpers, softwareontwikkelaars en andere professionals uit de marketing, tech en crypto branche, maar ook kunstenaars, muzikanten en modeontwerpers uit de kunst en cultuursector netwerk events bijwonen. Daarnaast maken kunstroutes, concerten en virtual reality het onderwerp metaverse toegankelijk voor een breder publiek. www.met-ams.xyz