Limoncello van Nederlandse broers wordt bekroond met maar liefst 98 van de 100 punten

Afbeelding

Met 98 punten, het hoogste aantal punten tot op heden gegeven, worden de broers Job en Loet van den Biggelaar van Lime Bro’s bekroond tot makers van de beste limoncello wereldwijd! Hier bleef het niet bij want ook hun zelfontwikkelde likeur op basis van citroen, limoen en verse munt viel in de prijzen en kreeg een zilveren plak met 91 punten. De jury van de IWSC in Londen was zeer te spreken over de likeuren die de Brabantse broers maken en schreven:

Limoncello: Bright and bold summertime lemon aromas, akin to an Italian ice. So zesty and refreshing. The palate is sharp and bright with an enduring and precise tea like finish. Rounded and supremely well-made.

Fresh mint: A burst of fresh lemon zest meets a delightful sweetness on the nose. Very pleasing with citric and menthol flavours dancing upon a refreshing, yet rich palate. Gentle tones fresh mint linger of the smooth, balanced finish.

Dit is een prestatie waar de broers enorm trots op zijn. Het voelt als een echte bekroning op het harde werk.

Lime Bro’s

Lime Bro’s is ontstaan uit de passie van twee broers, Loet en Job van den Biggelaar, die een gedeelde liefde hebben voor lekker eten, drinken, goed gezelschap en de Italiaanse keuken. Wat begon als een leuk en uitdagend project naast hun studie, groeide uit tot iets bijzonders: het opzetten van hun eigen lijn ambachtelijke likeuren.

Van experimenteren aan de keukentafel tot het creëren van unieke, prijswinnende smaken: de broers hebben hun hart en ziel gestoken in het perfectioneren van hun recepten. In juni 2024 werd hun toewijding beloond met prijzen voor al hun likeuren. Sindsdien zijn ze druk bezig hun bedrijf op te schalen om aan de groeiende vraag te voldoen.

Een belangrijke pijler voor Lime Bro’s is het bijdragen aan een betere wereld. Wereldwijd wordt bijna 45% van het verse fruit en de groenten verspild. Lime Bro’s geeft afgekeurd fruit en kruiden, die alleen vanwege hun vorm worden afgewezen, een

tweede kans in hun ambachtelijke likeuren. Met elke fles die we vullen, strijden we samen tegen voedselverspilling.

Het Eindejaarsgeschenk van 2024

Met een fantastische zomer achter de rug, richten de broers zich nu volledig op de eindejaarsgeschenken. Ze bieden verschillende mogelijkheden, van 50 ml en 500 ml flessen als onderdeel van een cadeaupakket, tot een volledig all-in pakket met glaswerk, inspiratie voor cocktails en desserts, en de twee prijswinnende likeuren. Deze pakketten kunnen bovendien gepersonaliseerd worden in de huisstijl van de klant. Kortom, alles is mogelijk om een uniek pakket samen te stellen dit jaar.