12 april 2022

Tech, Ict & Smart

Hoppenbrouwers Techniek lanceert online consumentenplatform voor thuistechniek

Om aan de groeiende behoeften van consumenten tegemoet te komen lanceert Hoppenbrouwers Techniek een uniek online consumentenplatform (www.hoppenbrouwersthuis.nl) voor thuistechniek producten. Algemeen directeur Henny de Haas zegt hierover: ‘Technologische ontwikkelingen gaan razendsnel, waardoor thuistechniek voor veel mensen steeds ingewikkelder wordt. Alles werkt samen, wordt weggewerkt in vloeren en muren, op het dak, op zolder, er gaat steeds meer geautomatiseerd en er zijn steeds meer duurzame oplossingen mogelijk. Bovendien is online winkelen populairder dan ooit, ook voor duurdere producten. Met de lancering van dit online platform kunnen we nu meer gefocust aan consumenten onze kennis, kunde en technologische oplossingen bieden.’

Mensen zijn letterlijk en figuurlijk zuinig op hun huis en hebben behoefte aan comfort. Huizenbezitters willen steeds meer verduurzamen. Mede door subsidies voor verduurzaming van huizen merkt Hoppenbrouwers een groeiende vraag naar technische installaties in de particuliere sfeer. De afgelopen periode is ook de vraag naar (hybride) warmtepompen en zonnepanelen geëxplodeerd. De technisch dienstverlener start vanaf deze maand met het online consumentenplatform. We starten in de regio Noord-Brabant met het aanbieden van cv-ketels die hybride ready zijn. Later dit jaar breidt Hoppenbrouwers haar online productportfolio uit naar andere technische consumentenproducten zoals (hybride) warmtepompen, airco’s, alarmsystemen en laadpalen in het hele land. Zonnepanelen is al een onderdeel van het dienstenpakket van Hoppenbrouwers en zal eind dit jaar ok via het platform aangeboden worden.

Thuistechniek onder één dak

Momenteel komt 4% van de totale omzet (254 mio in 2021) van het bedrijf uit de particuliere markt. Dit wordt gerealiseerd vanuit verschillende vestigingen door heel het land en met verschillende disciplines. De bedoeling is dat deze consumenten in de toekomst geheel via het online platform worden bediend. ‘Door alles qua thuistechniek onder één dak aan te bieden, helpen we mensen bij hun wensen voor een optimale woonbeleving. Via ons online platform kunnen klanten producten afnemen op basis van een all-in service abonnement voor een vaste prijs per maand. Hierin zijn de aanschaf en service & onderhoud verwerkt en hebben mensen geen onverwachte kosten. Ook hoeven ze niet te wachten op een offerte of op een medewerker die je belt voor een afspraak. Ze kunnen producten bestellen en direct een afspraak inplannen voor installatie’, aldus De Haas. Met haar gestandaardiseerde processen en haar vestigingen verspreid over het land is Hoppenbrouwers bovendien in staat om binnen 24 uur te leveren. Verder werkt het bedrijf met videomonteurs die op afstand storingen of andere technische vragen kunnen beoordelen en waar nodig oplossen.

Over Hoppenbrouwers Techniek

Hoppenbrouwers Techniek is de technische dienstverlener die van A tot Z ontzorgt. Het bedrijf begon iets meer dan 100 jaar geleden als éénmanszaak in Udenhout. Nu ontwerpt, installeert en onderhoudt Hoppenbrouwers vanuit 19 vestigingen in Nederland elektrotechnische en werktuigbouwkundige installaties voor bedrijfsleven, industrie, zorginstellingen, scholen en particulieren. De ruim 1600 medewerkers staan op één binnen het bedrijf; tevreden medewerkers zorgen tenslotte voor tevreden klanten. Met plezier helpen zij de ambitie van Hoppenbrouwers waar te maken: de beste en meest duurzame technisch dienstverlener van Nederland worden.