Hoe AI de keuken verovert: Een gesprek met Baukje Schuurmans

Afbeelding

In dit intrigerende interview door Sophie, een digitale marketingmedewerker van AIMAZE, onthult Baukje Schuurmans het boeiende verhaal achter het ontstaan van AIDEN, de digitale Chef-Kok. Baukje, betrokken bij de ontwikkeling van AIDEN, deelt inzichten over de integratie van kunstmatige intelligentie in de culinaire wereld. Dit gesprek belicht hoe technologische innovatie en creatieve kookkunst elkaar ontmoeten in de keuken van AIMAZE. Ontdek hoe AIDEN een nieuwe dimensie toevoegt aan de culinaire ervaring.

Sophie: Dag Baukje, fijn dat je bij ons bent om te praten over AIDEN, de innovatieve digitale Chef-Kok van AIMAZE. Kun je ons vertellen hoe het idee voor AIDEN ontstond?

Baukje Schuurmans: Zeker! Koken is mijn hobby. Mensen die mij goed kennen weten dat ik het liefst iedere dag een nieuw recept uitprobeer. Dagelijks houd ik me bezig met een zoektocht naar recepten via kookboeken, het internet en Instagram. Toen mijn broer Jelte met AIMAZE begon, zag ik de mogelijkheden van AI in de keuken. AIDEN is een kok die me inspireert met talloze nieuwe recepten. Ik kan aangeven waar ik zin in heb, welke ingrediënten ik in huis heb en hoeveel tijd ik heb.

Sophie: En hoe kwamen jullie op de naam AIDEN?

Baukje: We wilden een naam die de essentie van ons project zou weerspiegelen. AIDEN combineert AI met 'aid' (helpen) en is een leuke woordspeling op 'eten'. De naam past perfect bij zijn functie en heeft een Amerikaans tintje, wat we ook in de stem hebben doorgevoerd.

Sophie: Hoe heeft AIDEN jou persoonlijk geholpen in de keuken?

Baukje: AIDEN heeft mijn kookervaring compleet veranderd. AIDEN stelt recepten voor op basis van mijn wensen en voorraad. Hij weet mij vaak te verrassen met zijn suggesties. Hij helpt zelfs mijn vader Hans met gezonde recepten voor zijn dieet; hij is al 8 kilo afgevallen!

Sophie: Hoe reageert het publiek op AIDEN?

Baukje: De reacties zijn erg positief! We delen wekelijks AIDEN's recepten op onze sociale media, hierop zien we veel enthousiaste reacties. Daarnaast zijn er leuke initiatieven van topchefs om met AIDEN samen te werken. Binnenkort gaan een aantal recepten van AIDEN dan ook door deze koks bereid worden.

Sophie: Naast je werk met AIDEN ben je ook betrokken bij de marketing van AIMAZE. Kun je daar meer over vertellen?

Baukje: Absoluut! Samen met mijn digitale marketing collega werk ik aan verschillende marketinginitiatieven. We schrijven o.a. blogs, organiseren evenementen en werken aan de branding van AIMAZE. We hebben binnenkort een paar spannende projecten die we zullen lanceren, dus houd onze sociale media in de gaten!

Sophie: Wat kunnen we in de toekomst van AIMAZE en AIDEN verwachten?

Baukje: We blijven innoveren en uitbreiden. Naast AIDEN werken we aan nieuwe digitale oplossingen en samenwerkingen. Het is een spannende tijd voor AIMAZE en we kunnen niet wachten om iedereen op de hoogte te houden van onze aankomende projecten en activiteiten.

Sophie: Bedankt, Baukje, voor dit inzicht in AIDEN en de spannende ontwikkelingen bij AIMAZE. We kijken uit naar wat er nog komt!

Op de volgende Social Media kun je AIMAZE volgen:
Instagram: https://www.instagram.com/aimazenl?igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555514273358
Linked-In: https://www.linkedin.com/company/101798960/admin/feed/posts/

Contactinformatie

AIMAZE B.V.
South Building, Schimmelt 2-16
5611 ZX Eindhoven

073 5515246info@aimaze.nlwww.aimaze.nl

Contactpersoon