16 september 2022

Herinneringen Kerstbal van Studio Kluif grote winnaar van Communicatieprijs Brabant

Tilburg, 15 september 2022 – De Herinneringen Kerstbal is de grote winnaar geworden van de Communicatieprijs Brabant, ook wel bekend als de Bonk. De kerstbal, die door Studio Kluif werd bedacht voor Alzheimer Nederland, won eerst de Bonk in de categorie Marketingcommunicatie. Later stemde het publiek deze case naar de SuperBonk: het állerbeste Brabantse communicatiewerk van 2021.

De jaarlijkse communicatieprijzen werden donderdagavond 15 september uitgereikt in het Klasse Theater in Tilburg. 31 inzendingen deden deze 26e editie binnen 6 categorieën een gooi naar de prestigieuze award. Lineke Awater, Brandmanager van Alzheimer Nederland, ontving de prijs uit handen van Evelyn Reynen: “Het mooie aan de Herinneringen Kerstbal is dat deze niet specifiek voor mensen met dementie is. We hebben het vooral over de waarde en het koesteren van herinneringen. Of je nu dementie hebt of niet.”

Meer aandacht voor Brabantse kwaliteit
De Communicatieprijs Brabant is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. CommunicatieClub Brabant (CCB) begon ooit met het uitreiken van deze prijs om meer aandacht te krijgen voor het hoge niveau van communicatiewerk in Brabant. Inmiddels is wel duidelijk dat er genoeg zeer goede cases komen uit Brabant. Tijmen Bergen, voorzitter van CCB, is dan ook zeer enthousiast. “Dit jaar werden 31 cases ingezonden door 22 verschillende inzenders. Na een klein dipje in het aantal inzendingen vorig jaar, zien we dit jaar gelukkig weer een mooie stijging.”

Vakjury onder de indruk
De zeskoppige vakjury was ook dit jaar weer onder de indruk van de inzendingen. Zij bogen zich de afgelopen weken over de cases. De prijzen werden mooi verdeeld over de regio’s Tilburg, Breda, Den Bosch en Eindhoven. Bergen werpt een frisse blik op de toekomst van de Bonk. “We blijven kritisch op onszelf en op de Bonk. Zes jaar geleden is de prijs al flink onder handen genomen war resulteerde in een Bonk nieuwe stijl. Nu is het moment om dat weer te gaan doen. Mogelijk met de introductie van een nieuwe categorie arbeidsmarkcommunicatie.”

De volledige lijst van uitgereikte prijzen:
Marketing communicatie
Case: Herinneringen Kerstbal Inzender: Studio Kluif
Opdrachtgever: Alzheimer Nederland

Corporate communicatie Case: Nespresso Employer Branding

Inzender: Greenhouse Opdrachtgever: Nespresso (Digital) Events Case: Roadburn Redux Inzender: LiveWall Opdrachtgever: Poppodium 013 Beeldcommunicatie

Case: SWZ – Verleg je grenzen Inzender: Full Frame Opdrachtgever: SWZ zorg Smart budget Case: Van Dobben Bestelbel Inzender: Fightclub Opdrachtgever: Van Geloven (Van Dobben)

Best geïntegreerde case
Geen Bonk-winnaar

Super-Bonk
Case: Herinneringen-kerstbal Inzender: Studio Kluif
Opdrachtgever: Alzheimer Nederland