22 oktober 2019

Gemeente Zundert introduceert nieuwe huisstijl

ZUNDERT – Groen, gedreven en gemeenschapszin, maar ook kracht en verbinding. Deze kernwaarden van de gemeente Zundert zijn terug te vinden in de nieuwe huisstijl van de gemeente die vandaag, 22 oktober, is gelanceerd. De huisstijl bestaat uit een nieuw logo en nieuwe kleuren. Het komend jaar wordt de nieuwe huisstijl stapsgewijs geïntroduceerd in alle uitingen van de gemeente. Waarom een nieuwe huisstijl? De gemeente heeft in de afgelopen paar jaar ingespeeld op de maatschappelijke, technologische en bestuurlijke ontwikkelingen om ons heen. Deze vragen om een overheid die middenin de samenleving staat. De organisatie is over de volle breedte doorontwikkeld en de gemeente Zundert  is nu een netwerkgemeente met de kernwaarden: groen, gedreven en gemeenschapszin. Hier hoort een nieuwe huisstijl bij die past bij de gemeente Zundert anno 2019. Naast de verdergaande digitalisering van de samenleving is daarom gekeken hoe de huisstijl hierop aangepast kon worden. Dat is nu gebeurd met een herkenbaar beeldmerk en nieuwe kleuren.   Van DNA naar nieuwe huisstijl De huisstijl is ontworpen door het Wernhoutse vormgeversbureau In-Idee. Zij baseerden zich op het DNA-onderzoek. Het DNA-onderzoek is uitgevoerd in 2017 en hiervoor zijn inwoners, ondernemers, ambtenaren en bestuurders op zoek gegaan naar de typische kenmerken van de gemeente Zundert. Uit het onderzoek en de gesprekken is het volgende beeld gekomen, dat verwerkt is in het logo: -          Zundert heeft een hecht en krachtig verenigingsleven. Gevoed door gemeenschapszin en gedrevenheid is niets onmogelijk. -          Zundert is een gemeente die constant in ontwikkeling is, open staat voor verbindingen, maar beschermend is naar haar eigen kern. -          Naast Van Gogh en het corso staat Zundert ook bekend om haar mooie natuurgebieden, de boomkwekerijen en zacht fruittelers. -          Zundert bestaat uit vijf kerndorpen met een eigen geschiedenis en karakter. Samen vormen ze de gemeente.   Gefaseerd doorvoeren Het nieuwe logo wordt gefaseerd doorgevoerd. We veranderen dus niet alles in één keer. Alles wat nu wordt vormgegeven of wat moet worden bijbesteld verschijnt in het nieuw. Daar doen we ruim een jaar over. Het oude en het nieuwe logo komt daarom de komende tijd nog allebei voorbij.

Gerelateerd