30 mei 2022

Innovatie & Duurzaamheid

E-fulfilment startup Huboo groeit door specifieke teams per klant die persoonlijke benadering garanderen

Doordat steeds meer mensen tijdens de Corona-crisis gewend raakten aan online bestellen, groeide de e-commerce en moeten er veel meer online orders dan voorheen, verwerkt worden. Niet elk e-commerce bedrijf doet dit zelf, waardoor de vraag naar organisaties aan wie deze activiteiten uitbesteed worden, ook enorm toeneemt. Daarnaast zijn bedrijven uit het Verenigd Koninkrijk ook op zoek gegaan naar Nederlandse e-fulfilment aanbieders en warehouses als gevolg van Brexit, om het zakendoen met Europa makkelijker te maken. Door al deze omstandigheden groeit de e-fulfilment industrie in Nederland hard.

De e-fulfulment startup Huboo, sinds vorig jaar gevestigd in Veldhoven en onderdeel van het moederbedrijf in Bristol, speelt hierop in en merkt dat de unieke manier waarop het bedrijf webshops helpt met het verwerken, opslaan en verzenden van bestellingen, aanslaat in de Nederlandse markt.

Betrouwbare en gepersonaliseerde fulfilment

Huboo is sinds 2018 al succesvol in het Verenigd Koninkrijk en ook de Nederlandse markt stelt de manier waarop Huboo werkt, op prijs. Klanten waarderen onder meer dat Huboo werkt met specifieke teams per klant, waardoor zowel leveranciers als hun uiteindelijke klanten persoonlijk geholpen worden. Zo levert Huboo inmiddels voor heel wat klanten betrouwbare, betaalbare en gepersonaliseerde fulfilment voor bedrijven die geen eigen magazijnen of operationeel personeel hebben.

Roeland van Duifhuizen, Sales Manager bij Huboo, licht toe: “Wij maken gebruik van duurzame en mensgerichte methoden om een breed scala aan online retailers te ondersteunen, waaronder grootschalige, middelgrote en kleine bedrijven die onder andere elektronica, cosmetica en voeding leveren. We hebben onze Nederlandse vestiging opgedeeld in micro-warehouses. Je moet dit zien als specifieke magazijngedeeltes per klant, die worden beheerd door een vast team van medewerkers die fungeren als een verlengstuk van de bedrijven waarvoor we orders afhandelen. Omdat deze vaste medewerkers in het specifieke team een nauwe band hebben met onze klanten, kennen ze hun producten goed en worden foutmeldingen geminimaliseerd. Ook kunnen ze om dezelfde reden vragen van (eind)klanten snel beantwoorden, waardoor we optimale klantervaringen creëren.”

Belang menselijke factor

Dat de speciale aanpak van Huboo in hun fulfilment centrum van ruim 32.000 m2 aanslaat, blijkt onder andere uit de omzetcijfers. Deze werden de afgelopen vijf maanden verviervoudigd. Het bedrijf streeft ernaar deze verder te laten groeien in lijn met de wereldwijde groei van Huboo: in totaal werken er bij Huboo inmiddels 630 teamleden in diverse vestigingen zoals in Bristol, Veldhoven, Madrid en Leipzig, verspreid over ruim 378.000 m2. De maandelijkse terugkerende omzet (MRR) van het bedrijf is £1.7 miljoen. Dat niet alleen cijfers belangrijk zijn, maar dat ook de manier waarop werknemers hun werk ervaren belangrijk is, blijkt uit het feit dat Huboo onderdeel uitmaakt van de top 21 Best Places to Work in Europa.

Op maat gemaakte technologie en data-inzichten die integreren met populaire platforms

Huboo’s unieke benadering wordt gecombineerd met op maat gemaakte technologie en data-inzichten om bedrijven een complete oplossing te bieden. Deze software integreert met de meest populaire verkoopkanalen en platforms zoals Amazon, eBay en Shopify, zodat e-commerce bedrijven al hun voorraden en aanbiedingen kunnen beheren vanaf hetzelfde dashboard. De technologie stelt Huboo in staat om online orders te ontvangen en te verwerken namens elke e-commerce bedrijf, in real-time, zonder dat de klant actie hoeft te ondernemen. Terwijl orders worden verwerkt, update Huboo's software automatisch alle verkoopkanalen met up-to-date voorraadniveaus. Klanten kunnen Huboo in hun bestaande e-commerce omgeving inpluggen, of ze kunnen hun volledige e-commerce operatie opbouwen met behulp van Huboo's software dashboard.

Over Huboo

Huboo werd in 2017 opgericht door Martin Bysh en Paul Dodd. Het bedrijf heeft een hoofdkantoor en opslagactiviteiten in Bristol, UK. Oorspronkelijk gelanceerd om startups en MKB-bedrijven te helpen hun producten snel en kosteneffectief bij klanten te krijgen, biedt Huboo vandaag de dag uitgebreide, softwaregestuurde fulfilment services toegankelijk voor bedrijven van elke omvang. Het bedrijf heeft in de tussentijd zijn schaalbare model uitgebreid naar andere landen, waaronder Nederland. Huboo is in Nederland gevestigd in Veldhoven. 

De op maat gemaakte technologische innovatie achter het Huboo dienstenaanbod omvat een volledig WMS, en een one-stop dashboard voor klanten om orders en voorraad op te zetten, te monitoren, en live het transport van bestellingen te volgen.