15 mei 2018

Food (agri)Lifestyle

Disruptor de Buurtboer voorkomt verspilling met nieuwe app

Met de nieuwe ‘Buurtboer app’ verlegt de Buurtboer de grenzen binnen haar markt. Medewerkers kunnen in de app aangeven of zij mee lunchen op een bepaalde dag of niet. Dit zorgt naast het gemak voor de klant voor nog minder voedselverspilling, een van de speerpunten van de Buurtboer. De app sluit goed aan bij het eerder dit jaar ingevoerde slimme algoritme, waardoor de Buurtboer een gevarieerder aanbod op maat kan leveren.   Het doel van de digitale transformatie is haar klanten steeds weer beter te kunnen bedienen en op efficiënte wijze aan de groeiende vraag te voldoen. Eerste in de markt Oprichter Nikki Wiesman: “Voor ons is het erg interessant om - naast tevreden klanten - de positieve impact van de app en het eerder ingevoerde slimme algoritme te zien. We zijn trots dat we hiermee de eerste in onze markt zijn.” Minder voedselverspillingDe Buurtboer app helpt ons om onze lunchbezetting nog beter en efficiënter te voorspellen. Hierdoor hoeven we nauwelijks meer voedsel weg te gooien, iets wat we heel belangrijk vinden”, aldus klant Mark Schreurs, oprichter van MisterGreen. 1,5 miljoen lunches per jaar Op dit moment verzorgt de Buurtboer 1,5 miljoen lunches per jaar in Nederland en heeft daarmee een belangrijke positie in het landschap van bedrijfscateraars ingenomen. Vanuit haar kantoren in Rotterdam en Amsterdam groeit de Buurtboer sinds de start in 2010 hard door en ook dit jaar zal zij voor het 7e jaar op rij een groei van 20% laten zien.

Gerelateerd