26 april 2022

Innovatie & Duurzaamheid

Digital agency Netvlies wint Europese Aanbesteding

De Haagse Hogeschool gaat gebruikerservaring websites verbeteren

Om de gebruikerservaring van bezoekers van hun websites te optimaliseren, schreef De Haagse Hogeschool een Europese Aanbesteding uit. Het uitgangspunt: integreer de drie verschillende websites die er nu zijn tot één flexibel en toekomstbestendig platform dat visie en strategie ondersteunt. De nieuwe website moet de toestroom van nieuwe binnen- en buitenlandse studenten vergroten en het visitekaartje zijn richting externe partners en internationale samenwerkingen. Deze week werd bekend dat digital agency Netvlies de aanbesteding heeft gewonnen door zowel de hoogste score te hebben behaald op kwaliteit als op prijs.

Netvlies gaat de aankomende vier jaar aan de slag met de doorvertaling van de digitale strategie naar een innovatieve en doelgroepgerichte website voor De Haagse Hogeschool. Daartoe worden ook een aantal systeemintegraties uitgevoerd, waaronder die van Microsoft Dynamics. “Het vraagstuk was ons op het lijf geschreven”, aldus Ronald Folkertsma van Netvlies. “Netvlies beschikt over alle gevraagde expertise rondom digitale strategie, marketing, technologie, hosting en security en heeft zeer ruime ervaring met soortgelijke vraagstukken bij grote complexe organisaties met veel stakeholders. Wij weten als geen ander hoe we meerdere doelgroepen kunnen bedienen binnen één digitaal platform met ultiem gebruiksgemak en een sterke merkidentiteit.”

De Haagse Hogeschool

De Haagse Hogeschool is een onderwijsinstelling met 4 vestigingen en ruim 27.000 studenten. Onder het label ‘The Hague Graduate School’ verzorgt De Haagse Hogeschool ongeveer 40 opleidingen en cursussen, nascholingen, in-company-trainingen, mastersopleidingen en – in samenwerking met universiteiten – verkorte doctoraalprogramma’s. Tevens verricht de instelling onderzoek voor het bedrijfsleven en de overheid. Er werken ruim 2.600 medewerkers.

Over netvlies

Netvlies is één van de meest toonaangevende en innovatieve bedrijven in Nederland op het gebied van end-to-end digitale oplossingen. Het fullservice bureau heeft naast technologische expertise op het gebied van Drupal, WordPress, Symfony en Sylius ook veel expertise op het gebied van strategie en digital marketing. Daarnaast beschikt Netvlies over een state-of-the-art service en security-afdeling waar hoogwaardige dienstverlening wordt verzorgd op het gebied van hosting en SLA. Netvlies was in 2010 een van de eerste bureaus die Scrum omarmde en in 2012 een van de eerste bedrijven in Nederland die geheel zelforganiserend ging werken, zonder managementlagen. Het Bredase bedrijf is sinds 2013 ieder jaar opgenomen in de Emerce 100. In 2022 viert Netvlies het 25-jarig jubileum. Kijk voor meer informatie op www.netvlies.nl.

Netvlies is vanaf april 2021 onderdeel van bedrijvengroep 4NG.