Partner

10 januari 2019

Retail & Marketing

De combinatie om merken te bouwen

Vraaggestuurd diensten verlenen is niet meer van deze tijd, vindt het team van Get Hooked. Roy Steenbakkers vertelt over de filosofie en aanpak van het Brabantse full-service marketingbureau. “Wij zoeken altijd naar het unieke in de identiteit van onze opdrachtgevers

Verhalen doen de motor draaien

Tegenwoordig zie je steeds meer gespecialiseerde marketingbureaus. Bedrijven die zich focussen op een specifieke discipline binnen de marketing. Bij Get Hooked denken we juist dat het bedenken van een merkverhaal en het uitdragen daarvan niet los van elkaar zouden moeten staan. Daarom helpen we klanten enerzijds met het creëren en positioneren van een merk, met het bedenken van een creatief merkconcept. Tegelijkertijd weten we ook welke middelen je waar en wanneer moet inzetten om je merk onder de aandacht te brengen. Denk hierbij aan het realiseren van websites en apps, online marketing- en socialmediacampagnes, maar we doen ook offline marketing

Tim van Tartwijk, de geestelijk vader van Get Hooked, begon in zijn studententijd al met marketing. Het viel hem op dat marketingbureaus veelal vraaggestuurd te werk gaan, terwijl hij zelf liever op zoek gaat naar dat ene element waarmee bedrijven zich kunnen onderscheiden. “Dit uitgangspunt is nooit veranderd”, vertelt Roy. “Wij geloven in bedrijven en mensen met een verhaal. Net als mensen zouden merken niet inwisselbaar moeten zijn. En toch zie je dat veel organisaties een generiek verhaal uitdragen. Daar willen wij verandering in brengen. ”En dat lijkt aardig te lukken: Get Hooked bruist. Op kantoor lopen elf jonge, energieke en gedreven mensen die elkaar meer dan scherp houden. “We zoeken naar de unieke eigenschappen van een organisatie. Wat drijft een organisatie en welke eigenschappen heeft eenieder binnen een organisatie gemeen? Met een eigen verhaal kun je wél een unieke boodschap creëren en je pijlen richten op afgebakende doelgroepen: mensen die jouw denkwijze delen.” Alles dat Get Hooked doet heeft te maken met het creëren van een consistent merkverhaal. “Want consistentie levert herkenning op, herkenning zorgt voor een mate van vertrouwelijkheid en vertrouwen is de basis van die felbegeerde relatie met je klant. Ieder middel moet dus consistent zijn, of het nou een website, een verpakking, een beursstand of socialmediapost is.

Zie marketing niet als een bodemloze put

Er zijn weinig vakgebieden waarop de digitalisering zoveel invloed heeft als marketing. Waar de verdeling tussen online en offline een paar jaar geleden nog 40-60 was, gebeurt nu 85 procent online. Roy is er blij mee: “In het verleden was marketing niet heel meetbaar en dat maakte klanten wel eens terughoudend wat betreft hun marketingactiviteiten. Voorheen was het nogal eens koffiedik kijken wat de Return on Investment van je geld, tijd en energie zou zijn. Nu kun je bijna tot Vraaggestuurd diensten verlenen is niet meer van deze tijd, vindt het team van Get Hooked. Roy Steenbakkers vertelt over de filosofie en aanpak van het Brabantse full-service marketingbureau. “Wij zoeken altijd naar het unieke in de identiteit van onze opdrachtgevers.” “We zijn continu op zoek naar unieke verhalen. ”Op de cent verantwoorden waar je tijd en geld in steekt en wat dat oplevert. We kunnen echt KPI-gestuurd werken. Tegelijkertijd wijzen we onze klanten altijd op de volledigheid van hun marketingmix; je moet je niet alleen op online richten, er zijn ook nog steeds boodschappen die het best worden overgedragen via een offlinekanaal.

Het gaat niet vanzelf

“Wat betreft onze uitdagingen staat het aantrekken van personeel met stip op één. Tegelijkertijd kunnen we niet alle experts fulltime in huis hebben, omdat we in zoveel verschillende disciplines actief zijn. We werken daarom met partners en een flexibele schil. ” Ook op het gebied van administratie komen Roy en zijn collega’s struikelblokken tegen. “Het bedrijf groeit best hard. We begonnen als driekoppig beest, maar hoe meer personeel erbij komt, hoe lastiger het is om iedereen overal bij te betrekken. Waar stopt de verantwoordelijkheid van de een en waar begint de rol van de ander? De rolverdeling is überhaupt een uitdaging, want hoeveel tijd is er nodig om bepaalde taken uit te voeren? Dit kunnen we alleen vaststellen door beter te registreren wat we doen en daarvan te leren. Dit zijn allemaal zaken waar we dankzij de juiste hulpmiddelen als Teamleader langzaamaan beter in worden, maar het blijft een ongoing proces.” Teamleader Bouw aan je relaties. Bespaar tijd. Verkoop meer. De software om jouw werk in het mkb te vereenvoudigen.  Al meer dan 10.000 mkb bedrijven gingen je voor.  Probeer het 14 dagen gratis uit via www.teamleader.nlDIGITALISERING49

Gerelateerd