21 november 2023

blogTech, Ict & Smart

👊Continu vernieuwen is de nieuwe norm🚨

Veel bedrijven groeien wel, maar ze ontwikkelen zich niet. Of verkeerd 🤔. Ze groeien eigenlijk achteruit in plaats van vooruit – ze worden wel groter maar vernieuwen niet of onvoldoende.

Volgens Justin Jansen (hoogleraar ondernemerschap Erasmus Universiteit Rotterdam) zijn veel bedrijven nog veel te weinig bezig met hoe ze flexibeler kunnen inspelen op alle veranderingen om ons heen. Dat zouden ze wel moeten doen, omdat ze anders niet toekomstbestendig zijn 🚨.

Als bedrijven willen overleven, moeten ze zich in een steeds hoger tempo vernieuwen💥, aanpassen aan een nieuwe realiteit.

Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die hun werkprocessen voortdurend aan de nieuwe realiteit aanpassen veel beter presteren dan bedrijven die dat niet doen ✅ - afwachten en alles bij het oude laten is risicovol en geen optie, want stilstaan is achteruitgaan.

Mooi voorbeeld is Netflix. Netflix was nét op tijd! Van succesvol dvd-verhuurder transformeerden ze naar een nóg succesvollere online streamingdienst. Inzicht en timing waren hierbij cruciaal - op basis van data en inzichten hebben ze op het juiste moment de juiste beslissing genomen om te transformeren.

Hun concurrent Blockbuster had dat ook kunnen doen, maar deed ‘too little, too late’ 📀. Blockbuster is failliet gegaan.

Als voormalig CEO van McDonald's Nederland en internationaal serie-ondernemer helpt en adviseert René Savelberg ondernemers en managers bij het ontwikkelen en organiseren van hun groei. Hij geeft hierover ook presentaties en ‘Groeikracht’-sessies en heeft het #1 managementboek ‘Het Geheim van Groeikracht’ hierover geschreven, waarvan de engelstalige versie sinds 1 januari 2023 wereldwijd wordt verkocht als ‘The secret of BIG’.

Meer informatie over René op https://www.linkedin.com/in/rsavelberg/ - hij is te bereiken via rsavelberg@mcsense.nl of +31 6 199 787 04