Ga terug
Partner

5 november 2020

Sport

COMMUNICATIE IS KEY VOOR HEROES DEN BOSCH

DÉ MANIER OM FANS EN SPONSORS BETROKKEN TE HOUDEN

Het coronavirus treft ons allemaal. De horeca moet sluiten, bedrijven moeten korten en sportclubs leven continu in onzekerheid. Meer dan ooit beseft men bij Heroes Den Bosch dat de handen (digitaal) ineengeslagen moeten worden. Alleen samen, zoals de rijksoverheid dat zo mooi zegt, komen we door deze ongekend moeilijke tijd. Communicatie is dan ook echt key bij de Bossche basketballclub Heroes.

Heroes Den Bosch beschikt over een business platform bestaande uit 140 bedrijven en is financieel behoorlijk afhankelijk van de bijdragen van haar partners, sponsors en businessclubleden. Waar zij gedurende de eerste coronagolf al loyaal zijn gebleven, staan zij ook nu nog eensgezind achter de club. Aan Heroes daarom de taak om juist nu te laten zien wat de kracht van verbinding is en dat ook met de geldende maatregelen value for money gecreëerd kan worden. Aan creatieve inzichten gelukkig geen gebrek, zo getuige de volgende initiatieven.

heroes Den Bosch

Heroes Connect

Helder en transparant zijn is enorm belangrijk ten tijde van crisis, maar voor Heroes Den Bosch geldt dit eigenlijk altijd. De club heeft geen geheimen voor haar achterban. Daarom werd kort na de uitbraak van het coronavirus Heroes Connect in het leven geroepen. Samen met partner Thijs Media werden vijf livesessies gehost vanuit verschillende ruimtes in de Maaspoort én op locatie bij partners.Te gast in de uitzendingen waren bestuurders van de club, spelers, coaches en leden van het business platform. Onder het mom ‘geen vraag blijft onbeantwoord’ werden fans, vrijwilligers, pers en businessclubleden opgeroepen al hun prangende vragen in te sturen. Stuk voor stuk werden deze op vrijdagmiddag live door de gasten beantwoord. Op deze manier werden alle stakeholders geïnformeerd en heerste er geen onduidelijkheid. Men wist waar het aan toe was.

Tegelijkertijd boden de live uitzendingen legio mogelijkheden om waarde te creëren voor partners en sponsors van de club. Natuurlijk werd er inhoudelijk aandacht besteed aan een concept als Data City, maar ook wat betreft zichtbaarheid greep Heroes iedere mogelijkheid aan om iets voor haar trouwe business familie terug te doen. Op tafel bij de gasten stond een wijntje van Bensdorp Wijnen, een borrelplank van Bar Ie Duc of een gezonde smoothie van CuHaBo, terwijl in de setting plaats was gemaakt voor paspoppen met het strakke rode en blauwe Heroes tenue van Macron, waar trotse premium partners The Rent Company, Createment en Otto Workforce op prijkten. De reacties vanuit het business platform waren louter enthousiast. Het is dan ook niet verrassend dat Heroes Connect weer terug op de buis is!

Heroes View

De Dutch Basketbal! League is voor een periode van vier weken stilgelegd als direct gevolg van de nieuwe maatregelen, maar twee competitieduels zijn reeds gespeeld. Eén daarvan in eigen huis van Heroes Den Bosch: de Maaspoort. Publiek mocht niet toegelaten worden in de zaal, maar voor haar seizoenkaarthouders en businessclubleden wilde Heroes toch een kleinschalige bijeenkomst organiseren binnen de mogelijkheden die er lagen. Dertig seizoenkaarthouders en businessclubleden werden in aparte ruimtes uitgenodigd om de absolute kraker tussen Heroes Den Bosch en Donar uit Groningen op een groot scherm te komen kijken in de Maaspoort. Business gasten werden met een hapje en een drankje ontvangen, waarna een korte netwerksessie werd gehouden. Wie ben je, wat doe je en wat weten de andere businessclubleden nog niet van je? Dit alles werd gepitcht in één minuut! Heroes View was een ongekend succes en bleek de ideale combinatie tussen sport, entertainment en business.

Businesscall

Food For Thought

Behalve kennis en entertainment wil Heroes Den Bosch haar businessclubleden ook nieuwe inzichten bieden. Onder de noemer ‘Food For Thought’ gaat de club daarom in oktober en november een drietal digitale inspiratiesessies hosten. Niemand minder dan Ton Boot, Toon Gerbrands en Ferdi van Dommelen presenteren live via Zoom ieder hun nieuwe boek. Behalve luisteren naar de wijze woorden van de inspirators zal tijdens de sessies ook voldoende ruimte zijn om vragen te stellen. Unieke mogelijkheden voor Heroes’ businessclubleden dus!

Livestrean regie

Communicatie is key

De komende tijd zullen er nog vele initiatieven blijven rollen uit de creatieve Heroes machine, maar daarnaast blijft natuurlijk ook het ‘gewone’, dagelijkse contact met de achterban belangrijk. Het streven is dan ook om iedere dag de telefoon te pakken en seizoenkaarthouders en sponsors te bellen. Gewoon eens te vragen hoe het gaat en wat de club kan doen om hen te helpen. Interactie is het middel om samen corona te overwinnen. We zetten wellicht een stap terug, maar vervolgens zetten we er twee vooruit. We leven naar ons motto; “Better. Every. Day.”.