Ga terug
Partner

22 augustus 2022

Retail & Marketing

Brandunit strategische partner van Toi-Toys

Toi-Toys en Brandunit gaan hun samenwerking verder intensiveren. Per 1 september 2022 zal Brandunit in Nederland en België het Toi-Toys assortiment gaan distribueren naar (een groot deel van) haar klanten. Door het aanbod van de bestaande merken van Brandunit verder te vergroten met het brede assortiment van Toi-Toys, kunnen beide bedrijven hun ambitie van verdere marktgroei nog beter vormgeven.

“Met Brandunit als distributiepartner wordt een intensievere distributie van onze producten in Nederland en België mogelijk. Door deze strategische samenwerking creëren wij daarnaast de ruimte om ons volledig te kunnen richten op onze groeiambitie, namelijk het versterken van ons marktaandeel binnen de Europese markt,” licht Ruud Schaay, commercieel directeur bij Toi-Toys, toe.

Stephan Kuijsten, algemeen directeur van Brandunit: “In Toi-Toys hebben wij de ideale partner gevonden om samen de gewenste groei mee te realiseren. Beide bedrijven delen de passie voor speelgoed en hebben vertrouwen, loyaliteit en productveiligheid hoog in het vaandel staan. Mede hierdoor sluit de strategie van Toi-Toys naadloos aan bij de strategie van Brandunit en is het Toi-Toys assortiment een waardevolle aanvulling op ons bestaand speelgoed-assortiment.”

Over Toi-Toys
Toi-Toys is al ruim 30 jaar één van Europa’s grootste leveranciers van veilig en betaalbaar speelgoed. Met een breed en kwalitatief hoogwaardig assortiment, sterk gericht op de laatste trends, is Toi-Toys de specialist voor retailers, e-tailers en groothandels in marktsegmenten als speelgoed speciaalzaken, huishoudzaken, supermarkten, drogisterijen en warenhuizen. Uit haar eigen magazijn van 16.000m2, levert Toi-Toys meer dan 2.000 producten naar ruim 45 landen. Als familiebedrijf investeert Toi-Toys in duurzame relaties, waarbij betrokkenheid en betrouwbaarheid de uitgangspunten zijn.

Over Brandunit
Brandunit B.V. is groothandel, importeur en distributeur van speelgoed en merchandise variërend van bekende speelgoedmerken tot eigen merken zoals Nikko, Trudi, Accutime en Diamond Dotz. Het bedrijf, met vestigingen in Nederland en Duitsland, levert zowel nationaal als internationaal aan een divers aantal online en offline kanalen waaronder speelgoedspeciaalzaken, sport, toerisme, textiel, huishoud, drogisterij, boekhandel en food. Vanuit twee warehouses in Waalwijk levert Brandunit ruim 8.000 artikelen direct uit voorraad met een snelle levertijd en hoge servicegraad.