Ga terug
Partner

29 maart 2021

blog

Wat maakt nou een goede nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief dient het op te hoogte stellen van producten of diensten. Dit stem je zodanig af in wat de wensen en behoeften zijn en of klanten hier graag op de hoogte van gebracht zijn. Een nieuwsbrief moet aan bepaalde eisen voldoen. Het zorgen dat de consument verder wil klikken naar de website, wordt aangesproken op basis wat er in de nieuwsbrief staat en dat het sluit op de wensen en behoeften van de consument.  In dit artikel geeft Brabant Business Media advies met hoe jij een goede nieuwsbrief kan maken.


Spreek de lezer aan met een pakkend artikel

Wek de interesse van de lezer door hem of haar aan te spreken met een pakkende titel. Zodra de lezer de mail voorbijziet, wel moet openen en wilt lezen. Hiervoor zorg je dat de mail niet wordt overgeslagen of wordt verwijderd. Bijvoorbeeld: Wil jij deze outfits niet missen?


Een goede lay-out spreekt aan

Consumenten herkennen nieuwsbrieven op basis van de huisstijl die jij hanteert. Maak een nieuwsbrief voor de juiste doelgroep en stem die nieuwsbrief af met het doeleinde waarmee je de doelgroep mee wilt benaderen.


Maak het niet te uitgebreid, maar lever de content

Niemand wil een ultra lange mail lezen, maar wel een mail met de belangrijkste informatie dat relevant is voor de persoon in kwestie. Dit kan op basis zijn van de content die ze hebben gekeken op de jouw website, op de hoogte stellen van de laatste nieuws of andere zaken. Zorg dat ze de optie hebben om verder te klikken als ze van bepaalde content meer willen weten.


Put some socials on!

Om meer volgers te krijgen voor jouw bedrijf is het goed om onder de geplaatste content de socialmedia erin te zetten. Maak hiervan gebruik. Hiervan creëer je de optie dat consumenten ook jou willen volgen op andere kanalen.


Een call to action

Het doel van de nieuwsbrief. Wat wil je dat de consumenten gaan doen aan de hand van jouw nieuwsbrief? Sluit dit af met wat de klant krijgt of moet doen dat ze gebruik kunnen maken met van de actie in jouw nieuwsbrief en de nieuwsbrief nog steeds willen lezen. Bijvoorbeeld: Ga nu naar onze website en maak kans op te geweldige kleren voor een unieke prijs