Ga terug

12 februari 2021

blog

Waarom contentmarketing zo belangrijk is voor het overbrengen van een boodschap

Het is niet te vermijden. Video’s of foto’s dat ons dat ons aanspreekt om tot actie over te gaan. We leven nu in een wereld waar technologie niet weg te denken is. Ieder dag, op ieder moment kijken we naar een beeldscherm.

De vraag is dan wat onthoud je? En wat spreekt jou aan? Dat is eigenlijk simpel te beantwoorden. Goede content! Niemand kan een heel tekst onthouden, maar met de juiste manier van het visualiseren van jouw boodschap zullen er meer klanten op jouw bedrijf aankomen. De gezegde zegt het al: ‘Een foto zegt meer dan 1000 worden’

Daarom zal ik met deze 5 tips toelichten met hoe jij jouw content kan optimaliseren:

Video-content:

Video-content is tegenwoordig de ideale communicatie middel om te zeggen wie je bent en waar je voor staat. Daarbij is de conversie ook hoog met wel 80% volgens bron: Unbounce. En deelt 92% van de consumenten het ook door met anderen volgens bron: Invodo. Hou hierbij rekening mee dat het nooit te lang moet zijn. Hooguit een a twee minuten. Dit is, zodat Consumenten/en of bedrijven blijven kijken. Dit biedt niet alleen vertrouwen, maar ook een leuk kijkje naar de aanbod en achter de schermen van jouw bedrijf.

Canva:

Ooit gehoord van het programma Canva? Het is de tool om gemakkelijk content te creëren met keuze uit diverse sjablonen, foto’s en andere elementen. Via telefoon of computer. En daarbij is het gebruik van dit programma ook gratis! Hiermee kan je content op jouw socialmedia kanalen verbeteren met leuke en interactieve berichten om meer volgers te krijgen.Hou het consistent met hier en daar een leuk en vooral speels bericht. Met Canva kan je veel van jouw eigen gemaakte content meteen delen. Je kan het zelfs delen en samen vanuit meerdere bestanden tegelijk aan werken.

Maak content dat aansluit op behoefte (gesponsorde berichten):

Consumenten/en of bedrijven zoeken zaken op met een reden. Om iets te kopen, aan te schaffen of voor informeren. Maak een productaanbod dat aansluit waar jouw doelgroep op heeft gezocht in de vorm van gesponsorde berichten. Zo kunnen ze gemakkelijk een keuze maken en overgaan tot actie. Dit is vooral handig op socialmedia kanalen als Facebook & Instagram. Maak het als een soort slideshow. Hierdoor maak je consumenten nieuwsgierig om verder te kijken naar jouw website. Dit biedt niet alleen kansen voor de consument, maar ook voor jouw als bedrijf.

Spreek jouw doelgroep aan met de juiste ‘tone of voice’:

Dit klinkt voor de hand liggend, maar ook zeer belangrijk. Jouw doelgroep moet zich aangesproken voelen. Jouw doelgroep moet zich betrokken voelen met wat jij zegt. Bij bedrijven kan je het beste een zakelijke manier van schrijven hebben. Bij jongeren echter kan je soms nog best informeel over komen in de vorm van speelse teksten. Zorg dat je in jouw tone of voice duidelijk laat merken wat je met jouw doelgroep wilt bereiken. Van inleiding tot slot je weten hoe jij de doelgroep kan raken met een goed staaltje schrijven

Post content met regelmaat en interactie:

Je moet zoveel mogelijk interactie houden met jouw doelgroep. Dit doe je met socialmedia en via jouw website. Plaats stories of dagelijks een bericht van de activiteiten die in jouw bedrijf plaatsvinden of de producten/diensten dat je aanbiedt. Natuurlijk is het ook leuk als je content maakt waar jouw doelgroep op kan reageren. Zo hou je indirect een gesprek met wat ze vinden en kan je daarop inspelen. Ook ben je niet alleen bewust bezig met nieuwe volgers, maar ook vertrouwen te creëren bij jouw bestaande volgers.

Verhaal over Janine:

Een student in de Marketing & Communicatie sector. Vol passie en motivatie pak ik iedere uitdaging met genot aan. Het is leuk om bezig te zijn met het creëren van content waar je iedereen mee blij kan maken en ook mezelf. Ik denk altijd:’ creativiteit is in alle vlakken te vinden’. Het is een ervaring rijker om niet alleen je eigen advies te volgen, maar ook anderen mee kan helpen in de voortgang van zijn of haar toekomst.

Hierbij hoop ik de lezer veel leesplezier te mogen geven en wie weet wat tips kan gebruiken voor het maken van goede en vooral leuke content.