Vanuit Brabant naar het buitenland: Boy Peters en het succes van Jipfish

Afbeelding

“Waarom zou een bolderkar alleen maar praktisch moeten zijn? Ik wilde iets creëren dat er ook echt gaaf uitziet en waarmee je met plezier rondloopt”

Tilburg – Tijdens wandelingen met zijn kinderen viel het hem op dat alle bolderkarren vooral functioneel waren, maar nergens écht leuk of onderscheidend. “Ik merkte dat er een gemis was aan iets wat je niet alleen gebruikt, maar ook graag laat zien. Dat inspireerde mij om iets te maken dat zowel functioneel is als stijlvol,” vertelt hij. Met een duidelijke ondernemersvisie bouwt Boy, midden in Tilburg, aan een merk dat innovatief design combineert met een no-nonsense mentaliteit en internationale ambitie.

De vernieuwde, stijlvolle bolderkar van Jipfish is inmiddels een opvallende verschijning op stranden, campings en in vakantieparken in binnen- en buitenland.

Wat begon aan de keukentafel in Brabant is uitgegroeid tot een bedrijf dat bewust kiest voor twee sporen: gezinnen (B2C) en de zakelijke markt (B2B).

Jipfish levert aan bedrijven als Babypark, Globetrotter en diverse dierentuinen,pretparken en vakantieparken waaronder Beekse Bergen, Hof van Saksen en Plopsaland.

Boy licht toe: “Wij geloven erin dat je pas écht impact hebt als je beide werelden bedient. Als ouder zoek je vooral gemak en plezier en zakelijke klanten binnen de recreatie en hospitality zoeken vooral naar slimme, duurzame oplossingen die tegen een stootje kunnen, minimale onderhoudskosten hebben en tegelijkertijd bijdragen aan beleving en uitstraling op hun locatie. Met Jipfish bieden we juist die combinatie.”

Jipfish is nog lang niet klaar met vernieuwen. Boy werkt samen partners Toine van de Ven en Luuk Schormans aan nieuwe ideeën die het buitenleven nog leuker moeten maken. “We zijn trots dat we als Tilburgs merk internationaal verschil maken. “Iedereen verdient producten die niet alleen praktisch zijn, maar ook een glimlach op je gezicht toveren,” stelt Boy.

Bericht afbeelding
Author avatar

19 november 2025
Gepubliceerd door: Rob Verdijk

Rob Verdijk is eigenaar van In Business Network