Partner

23 augustus 2017

Innovatie & DuurzaamheidRetail & Marketing

Toi-Toys: tuk op speelgoedtrends

Het begon met twee broers, Leo en Vincent Rooijackers, die in 1991 besloten een handel in speelgoed op te richten. Ze betrokken in Veldhoven een magazijn van amper 300 m2 met een houten trap naar een kleine showroom. Vincent deed de inkoop en reisde geregeld naar China, Leo deed de bedrijfsvoering. Beide heren verzorgden de verkoop. Toi-Toys was geboren. De groei zat er goed in en als door een wonder konden ze meerdere malen bedrijfsruimte van de buren overnemen. Na tien jaar was ook die ruimte te klein geworden en moest de firma verhuizen naar een groter pand in Veldhoven. Rond de millenniumwisseling kwam de internationalisering van de grond: Toi-Toys kreeg steeds meer klanten buiten Nederland en België en groeide uit naar 15 medewerkers. In 2006 verkochten Leo en Vincent hun zaak aan een oude bekende Endy van der Schaaf. Vincent bleef aan, ter ondersteuning van de inkoop. Leo stopte in 2008, maar is altijd actief gebleven als adviseur voor zijn zoon Rob Rooijackers. Rob nam in 2012 het bedrijf over en is nu algemeen directeur. In datzelfde jaar is ook Vincents zoon Ruben de gelederen komen versterken. Fidget spinner Toi-Toys telt inmiddels 55 medewerkers en levert vanuit Eindhoven speelgoed onder eigen merk aan 27 landen. Zowel Leo, Vincent als Endy zijn nog steeds actief betrokken bij Toi-Toys. Tevens beschikt men over een eigen lab waar de producten op veiligheid en kwaliteit worden getest en een eigen design-afdeling.. “Niet veel soortgelijke ondernemingen zijn bereid in deze belangrijke activiteiten te investeren”, betoogt Rob. “Toi-Toys International behoort tot de top-3 in Europa en veel voormalige conculega’s zijn klant van ons geworden. Ondanks onze enorme groei zijn we een echt familiebedrijf gebleven, met een sterke teamgeest, korte lijnen en een focus op onze klanten.” “Wat we belangrijk vinden is dat we elk jaar met de nieuwste trends komen. Nu zijn dat de Fidget spinners, maar wie herinnert zich niet de Loom-bandjes of de smurf-poppetjes? Daarnaast voeren we elk jaar 600 nieuwe artikelen. Dat zorgt ervoor dat onze klanten geïnteresseerd blijven!” Zie: www.toi-toys.com

Gerelateerd