Partner

6 april 2021

SUPERMINDS: een creatieve denktank in interactieve merkbeleving

In de rubriek bedrijf/ondernemer in beeld, bevraagt Brabant in Business verschillende ondernemers en bestuurders. Deze week een exclusief interview met eigenaresse Dagmar van SUPERMINDS

1. Wie zijn jullie? En wat doen jullie?

Wij zijn SUPERMINDS, een creatieve denktank in interactieve merkbeleving. Een marketing agency gevestigd in Vught, Amsterdam en Valencia die online naadloos met offline weet te verbinden. Voor ons geldt dat echt goede concepten vooral van waarde zijn, wanneer ze aantoonbaar het beoogde resultaat opleveren. Dit doen wij door op het snijvlak te spelen met creativiteit versus data. Originaliteit is our middle name, maar Resultaat our last.


2. Hoe bent u begonnen met ondernemen?

Ik ben als ondernemer begonnen in 2005, nu ruim 15 jaar geleden dus in de evenementenbranche. Samen met mijn toenmalige partner hadden wij een evenementenbureau. Later ben ik zelfstandig opnieuw gestart met een experience marketingbureau en was ik in diezelfde periode mede-eigenaar van Miss Nederland Organisatie. Toen ik mijn aandelen daarin had verkocht, ben ik een lingerie- nacht- en ondermode merk genaamd Royal Dutch gestart. Dat nam al heel snel een vlucht naar 12 landen en ruim 400 verkooppunten. Echter ligt mijn hart niet in de fashion of retail. Die heeft altijd al bij marketing gelegen. Ik heb alles verkocht en startte 5 jaar geleden met SUPERMINDS met een klein kantoor aan huis in mijn schuurtje en één toegewijde stagiaire. Met mijn pootjes weer in de klei, van niets iets maken, daar ben ik goed in.


3. Waar bent u allemaal tegen aangelopen?

Ik ben als ondernemer tegen heel veel dingen aangelopen. Zoals dat het cruciaal is om de juiste partner in je bedrijf hebben, wil je samen succesvol kunnen groeien. Ook de constante druk van de verantwoordelijkheid voelen om elke maand weer al je medewerkers van hun salaris te voorzien. Ook als het slecht gaat, gaan zij altijd voor. Toen ik alleen werkte was dat niet zo’n probleem, maar inmiddels sta ik er elke maand weer bij stil als ik op de knop druk en 18 mensen tevreden stel. Het voelt als een familie, waar ik graag voor zorg en die voor mij door het vuur gaan, net als ik voor hen.


4. Wat maakt SUPERMINDS zo uniek?

Wat SUPERMINDS anders maakt ten opzichte van andere marketingbureaus ligt niet alleen in creativiteit of expertise. Daar zijn er nog veel meer van. Wat ons uniek maakt is onze enorme betrokkenheid bij en aandacht voor onze opdrachtgevers. Ons oog voor detail zit em niet alleen in de campagne die we ontwikkelen, maar juist ook in het écht snappen van onze klant. Dat gaat verder dan het merk-DNA kunnen lezen of schrijven. Wij hebben vaak een uitzonderlijke band met onze klant. We bellen ze als zij een bijzondere opdracht hebben binnengehaald, sturen een bloemetje naar een nieuwe medewerker, of een fruitmand wanneer onze contactpersoon ziek is. Het gaat om een stukje oprechte interesse. Om authenticiteit. Het enthousiasme wat je bij mij als ’t Chefke van de club, maar ook bij de rest van mijn team ziet, is niet gespeeld, maar 200% echt. Die passie komt aan, ook bij onze opdrachtgevers en daarom doen ze graag zaken met ons.


5. Wat maakt Superminds zo succesvol?

We houden ervan om projecten concreet te maken, transparant en inzichtelijk te werken en verwachtte wensen om te zetten in doelgerichte resultaten. We houden daarbij niet van ‘uurtje-factuurtje’en werken daarom vooral aan lange termijnrelaties middels onze Marketing On Demand partnership service. Voor een vast bedrag per maand worden we als het ware een verlengstuk van je marketingafdeling, of als je die nog niet hebt, je marketingafdeling op afstand. Dat werkt heel prettig. Want opdrachtgevers hoeven niet bang meer te zijn om ons iets te vragen. De meter begint dan niet te lopen. Daardoor creëer je een gelijkwaardig niveau van samenwerken waarin transparantie en vertrouwen de boventoon voert.


6. Wat is de beste tip die u heeft meegekregen met het ondernemen?

Als je kunt delen, kun je ook vermenigvuldigen, die instelling heb ik overigens altijd al gehad. Ik hou ervan om synergie te creëren met gelijkgestemden en mensen met visie en ambitie. Dit geldt ook voor mijn team. Ik wil ze alle kansen bieden zodat ze op mijn stoel terecht komen, dat zou alleen maar mooi zijn. En daarnaast heb ik wel geleerd: er kan maar één kapitein aan het roer staan en dat is in het geval van SUPERMINDS ik. Een kapitein kan echter niet zonder een goede stuurman en die heb ik gevonden in mijn compagnon Naomi. Wij zijn echt een twee-eenheid en dat werkt heel erg fijn.


7. Waar hoopt u over 5 jaar te staan met SUPERMINDS?

Over 5 jaar hoop ik dat SUPERMINDS still going strong gaat. Dat we wellicht wat regionale kantoren erbij hebben die gerund worden door net zo’n enthousiaste gepassioneerde vakidioten als ikzelf en dat mijn team zelf nog meer vorm heeft kunnen geven intern aan hun afdelingen. Momenteel werken we al op global niveau maar dat staat nog in de kinderschoenen. Ik zou het gaaf vinden om daar nog een paar A-merken aan toe te mogen voegen. En verder hoop ik altijd voor de MKB’er te mogen blijven werken. Die snappen het namelijk hoe het werkt. Over niet teveel schijven en lagen oeverloos hoeven vergaderen en overleggen, maar gewoon gaan. Gas er op! Dat is altijd al mijn motto geweest. En voor SUPERMINDS geldt daarbij dat the Sky is the Limit.