21 maart 2022

Sport

Scotch Whisky Investments nieuwe hoofd- en shirtsponsor HC ‘s-Hertogenbosch

Mondiale marktleider op gebied van whiskybeleggingen neemt sponsorstokje over

Scotch Whisky Investments, ’s werelds grootste whiskybeleggingsmaatschappij die in Nederland is gevestigd, is de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch. De komende drie jaar is het bedrijf onder meer te zien op de boarding en shirts van de dames- en herenselectie van een van de meest succesvolle hockeyclubs in Nederland.

“We zijn erg blij zijn met deze overeenkomst”, zegt Rob Almering, voorzitter van Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch. De samenwerking met het bedrijf dat beleggingen in hoogwaardige single malt whisky’s mogelijk maakt, komt volgens Almering niet geheel uit de lucht vallen. “Als partner is Scotch Whisky Investments al drie jaar aan onze club verbonden. Zo is hun welbekende credo ‘We drinken geen druppel, want het rendement is zo lekker’ tijdens alle thuiswedstrijden op de boarding rondom het hoofdveld te zien. We kijken uit naar een nog hechtere samenwerking.”

Scotch Whisky Investments neemt het stokje over van de Rabobank dat de afgelopen vijftien jaar nauw betrokken was bij de club. “Die betrokkenheid vormde de basis voor onze sportieve successen”, legt de voorzitter uit. “En die samenwerking krijgt ook een vervolg, maar in een andere vorm. De Rabobank wordt onze nieuwe Maatschappelijke Partner, wat in lijn is met de vernieuwde sponsorvisie van de bank.”

Prominentere rol ‘alternatives’

Scotch Whisky Investments faciliteert al twee decennia het beleggen in single malt whisky. De afgelopen tien jaar heeft deze tak een meer dan sterke groei meegemaakt. Van alle alternatives (zoals goud, wijn, vintage auto’s en horloges) die een steeds prominentere rol binnen de beleggingswereld opeisen, maakt beleggen in het Schotse levenswater jaar op jaar de sterkste groei van alle alternatieve beleggingsopties door.

Michel Kappen, CEO van Scotch Whisky Investments, licht toe: “Door onze bedrijfsgroei zijn we nu wereldwijd marktleider op het gebied van beleggingen in exclusieve whisky. Mede hierdoor zijn wij in staat om bij Hockeyclub ’s-Hertogenbosch de komende drie seizoenen het sponsorschap van de Rabobank over te nemen. Naast bestaande partnerships met betaald voetbalorganisaties, een rugby-, handbal- en korfbalvereniging én diverse amateurvoetbalclubs uit de Bollenstreek zijn we nu bij een andere grote sport in Nederland aangehaakt die perfect bij het DNA van ons bedrijf past.”

Co-sponsor: EarthToday

Naast het hoofdsponsorschap had Scotch Whisky Investments ook de mogelijkheid om de bedrijfsnaam op de shirts van jeugdspelers te laten drukken. Dat gebeurt niet. Kappen: “Dat paste niet in onze bedrijfsfilosofie. We hebben EarthToday als Maatschappelijke Partner bij Hockeyclub ’s-Hertogenbosch naar voren geschoven.”

EarthToday heeft als ambitie om de Aarde ‘meter voor meter’ te beschermen en bij te dragen aan het gezamenlijke doel om de helft van de planeet te beschermen voor 2050. Een groep prominente Nederlanders roept iedereen op om vierkante meters te beschermen en zo de natuur te omarmen. Constance Scholten, medeoprichter en Chair Community bij EarthToday, sluit af: “Iedereen kan aan EarthToday bijdragen, individuen en bedrijven, jong en oud. Voor slechts 1,20 euro per vierkante meter ben je al certificaathouder van een stukje van onze Aarde. En dat ons concept aanslaat, wordt benadrukt door het feit dat we richting de 2.000.000 m2 gaan. We willen doorgroeien en daarom is het fantastisch om onder de families van Hockeyclub ‘s-Hertogenbosch meer bekendheid voor ons maatschappelijke initiatief te krijgen en met name de jeugd daarbij te betrekken.”