Ga terug
Partner

26 september 2022

Sport

SAMEN OP JACHT NAAR HET KAMPIOENSCHAP!

Een nieuwe ster aan het firmament! Op 12 september kondigde regerend landskampioen basketball Heroes Den Bosch zijn samenwerking met Bossche multinational BrandLoyalty aan. De komende drie seizoenen is BrandLoyalty dé Loyaltypartner van Heroes! Een uniek partnership met positieve impact op natuurlijk beide partijen, maar zonder twijfel ook het hele BNXT basketball én de stad Den Bosch. In dit artikel interview ik, Hanne van Aart, namens Heroes Den Bosch Claudia Mennen, CEO van BrandLoyalty. Waar komt de liefde voor Heroes vandaan? En wie is de topvrouw achter deze give-and-go? In het prachtige pand van BrandLoyalty (je weet wel, tegenover BUURT op het Heetmanplein) heb ik afgesproken met Claudia Mennen. Tijd om eens nader kennis te maken!

Voor fans en misschien ook voor sommige zakelijke relaties denk ik dat BrandLoyalty maar jijzelf ook een nieuw gezicht bent. Vind je het leuk om jezelf voor te stellen?
Ik ben Claudia, ik ben tien jaar werkzaam bij BrandLoyalty. Ik ben in 2012 begonnen, eerst als financieel directeur en ben nu drie jaar CEO (red. Chief Executive Officer). Ik woon en werk in Den Bosch, samen met mijn man en met één van onze twee kinderen; de andere is onlangs op kamers gaan wonen. Ik kom oorspronkelijk uit Zeeland, maar ik woon inmiddels alweer dertig jaar in Brabant.

Wanneer ben je voor het eerst in aanraking gekomen met Heroes? Of heette het toen nog anders?
Ik heb basketball in Den Bosch altijd gevolgd op een afstandje, maar ben pas echt in aanraking gekomen met basketball toen ik een tijdje in Toronto woonde en werkte. In die tijd zijn wij als familie veel heen en weer gereisd en dus vaak naar de Toronto Raptors geweest, in het jaar dat ze NBA-kampioen werden (2019). Na de eerste wedstrijd was ik meteen verkocht! Als ik eerlijk ben, ben ik snel verveeld bij het kijken naar sport, maar de excitement, de spanning die je bij basketball hebt, heeft me echt gegrepen. Wat er allemaal gebeurt op de tribune, of dat het spel ineens weer stilligt, er gebeurt gewoon écht iets bij basketball. Uiteindelijk ben ik via Bob van Oosterhout bij Heroes terecht gekomen. Ik vind de internationale invalshoek van basketball heel leuk; het is een hele populaire sport, vooral bij jongeren, en het is prettig voor de korte aandachtspanne die we tegenwoordig allemaal hebben. Eigenlijk past basketball heel goed bij ons bedrijf. We hebben met BrandLoyalty twee categorieën in loyaliteitsoplossingen voor retailers. Lifestyle en entertainment. Entertainment is heel belangrijk voor loyaliteitsprogramma’s. Daarbij kun je denken aan promoties gericht op kinderen of jongeren waarbij je heel veel sensatie en beleving naar een supermarkt kunt brengen via bijvoorbeeld voetbalplaatjes. Bij promoties getarget op kinderen is entertainment cruciaal.

Wat trekt jou in de club Heroes aan en wat heeft ervoor gezorgd dat BrandLoyalty ook echt die verbinding met Heroes aan wilde gaan?
We hebben als bedrijf onze roots in Den Bosch en we willen graag iets terug doen voor de stad. En dat er dan zo’n gave club in Den Bosch is waar je je aan kunt verbinden, wat leuk is om naar te kijken en waar het team super enthousiast is, die ook nog internationaal georiënteerd is en datadriven werkt, net als BrandLoyalty, dan is de keuze snel gemaakt. Dat internationaal steeds meer op de kaart komt te staan, daar zijn we heel erg blij mee. De samenwerking met Heroes is natuurlijk voor onze medewerkers erg leuk en het geeft ons een mooie kans om klanten en andere zakenrelaties mee te nemen naar een wedstrijd; dus ook aan de businesskant zien we synergiën.

En hoe ziet jullie verbintenis eruit?
We worden Loyaltypartner van Heroes, we komen op het shirt te staan, zijn onderdeel van de Business Club en je gaat ons terug zien op en naast het veld. Het is natuurlijk naamsbekendheid, maar vooral meer dan dat; we gaan echt samenwerken om wederzijdse creatieve ideeën uit te werken.

Gaat BrandLoyalty Heroes iets brengen wat men nu nog niet heeft? Denk bijvoorbeeld aan de Business Club of misschien zelfs wel in de ervaring rondom het team?
We hebben eigenlijk altijd met topsporters gewerkt, maar ik vind het altijd heel erg gaaf om te zien en ervaren wat topsporters brengen. Hoe werk je samen in een team, hoe haal je het beste uit jezelf, hoe ga je om met een verliespartij en hoe zorg je ervoor dat je de volgende keer wél wint. Topsport heeft veel gemeen met het bedrijfsleven, maar kan voor BrandLoyalty ook juist extra waarde brengen. Dat hebben we ook ervaren door wielrennen en schaatsen, maar juist Heroes is uniek gepositioneerd in onze business. Ik weet zeker dat we Heroes kunnen verrijken met onze expertise, maar dat laten we liever zien dan dat we er over vertellen!

Wanneer ben jij tevreden over de samenwerking met Heroes?
Ik denk als het aan onze verwachting voldoet. Als klanten het leuk vinden, als onze mensen betrokken zijn. Als het gaat leven. Dat het mensen verbindt, ons met onze klanten, dat we met de ervaringen die we opdoen met basketball ons entertainment team weer verder helpen en als er verbinding ontstaat tussen de partners die allemaal in de Business Club zitten.