Presteert jouw website ook niet na een redesign?

Afbeelding

Je hebt net enkele duizenden euro’s geïnvesteerd in een nieuwe website, maar je ziet geen resultaat. Herken je dit?

Regelmatig helpen wij klanten met het ontwikkelen van een nieuwe website. Wanneer we doorvragen waarom ze de huidige website willen aanpassen, komen er verschillende redenen of oorzaken naar voren. Bijvoorbeeld omdat de website niet naar behoren presteert, de dienstverlening is veranderd, of omdat ze simpelweg toe zijn aan vernieuwing. De behoefte aan vernieuwing komt vaak doordat het bedrijf zichzelf niet meer herkent in de huidige teksten en afbeeldingen.

Nieuw is niet altijd beter

Wat ik vaak zie, is dat concurrenten direct starten met een nieuw ontwerp voor de bestaande pagina’s. Maar is dat echt wat jij nodig hebt?

Bij oplevering zal je ongetwijfeld blij zijn met je nieuwe website. Maar als na een tijdje de nieuwigheid eraf is, maakt die blijdschap weer plaats voor onvrede.

Sterker nog, dit gevoel wordt zelfs alleen maar heviger! De echte oorzaak is namelijk nog steeds niet aangepakt: de inhoud van de website zelf.

Geloof mij, alleen het uiterlijk van je website vernieuwen gaat je echt geen toppositie in Google opleveren, laat staan méér omzet! Ook al heeft jouw webbouwer goed werk geleverd en zit je nieuwe website technisch perfect in elkaar.

Maar wat werkt dan wel?

In mijn ogen begint een sterke website met een krachtige, solide positionering en een scherp, inhoudelijk beeld van je doelgroep. Wat is de ware reden van hun bezoek aan jou website? Wat zijn de wensen van je doelgroep? Wat willen ze weten? Wat zijn hun latente behoef

Als je dat weet, heb je goud in handen en maak je écht hetverschil. Helemaal als je schrijfstijl past bij je identiteit. Want ook de tone of voice heeft een gigantische invloed op het raken van je doelgroep.

Zodra je doelgroep merkt dat ze een verkoopverhaal lezen, haken ze af. Effectieve content is gericht op de doelgroep, niet op producten of diensten. Het creëren van emotionele content die informeert en past bij je merk of organisatie is essentieel om de aandacht te grijpen.

Creëer onderscheidend vermogen

‘Waarom zou ik kiezen voor jouw bedrijf?’ Een vraag waarop lang niet iedere ondernemer een antwoord klaar heeft dat je van je stoel blaast. En dat is natuurlijk eeuwig zonde, want je mist hier echt een hele dikke kans. Het juiste antwoord kan namelijk het verschil zijn tussen wel of geen verkoop.

Wie geen onderscheidend vermogen heeft, valt ook niet op in de massa. Je springt er niet tussenuit. Mensen zullen jou dus ook niet onthouden of herinneren. Hierdoor zal je doelgroep eerder kiezen voor een merk dat wel een duidelijke, onderscheidende positie inneemt.

CLAIM EEN POSITIE DIE ALLEEN BIJ JOU PAST

De hoogste kwaliteit, de beste service, de laagste prijs, de knapste medewerkers… Wij geloven dat ieder bedrijf, iedere organisatie, een onderscheidend vermogen heeft ten opzichte van zijn concurrenten of vergelijkbare spelers in de markt. Je moet het alleen wel zien te vinden. Of creëren. En daar helpen we je graag bij. Want zeg nou zelf, het is toch veel leuker om uniek te zijn?

Benieuwd wat nog meer werkt? Stuur dan een mailtje naar thijs@wedentify.nl of bel 085 902 28 08 voor meer informatie. Ik help je graag om van jouw website een online salesmachine te maken die commerciële kansen benut.

Contactinformatie

Wedentify
Burgemeester Wijnenstraat 55
5721 AH Asten

085 902 28 08info@wedentify.nlwww.wedentify.nl

Contactpersoon