Ga terug

2 november 2022

Retail & Marketing

Picnic-hub Kaatsheuvel geopend door wethouder

Online supermarkt bereikt ruim 900.000 huishoudens in Brabant

Wethouder Jan Brekelmans van gemeente Loon op Zand opende woensdag 2 november de nieuwe hub van online supermarkt Picnic aan de Belgiëstraat 3 in Kaatsheuvel. De kenmerkende elektrische wagentjes van de websuper rijden vanaf nu door Kaatsheuvel en de omliggende plaatsen Drunen, Waalwijk, Sprang-Capelle, Geertruidenberg, Dongen, Waspik, 's-Gravenmoer, Raamsdonk en Elshout. Hiermee breidt de websuper verder uit in de provincie Noord-Brabant. Inmiddels hebben 6000 huishoudens uit regio Kaatsheuvel zich aangemeld via de Picnic-app.

Picnic bezorgt de boodschappen inmiddels gratis thuis bij ruim één miljoen klanten verdeeld over ruim 170 locaties in Nederland. Picnic is in Noord-Brabant goed vertegenwoordigt, zo heeft het bedrijf hubs in Bergen op Zoom, Roosendaal, Oss, Eindhoven, Breda, Tilburg, Den Bosch en Helmond. Dankzij het distributiecentrum in Eindhoven kan Picnic de gratis bezorging van boodschappen verder uitrollen in Noord-Brabant. Met Kaatsheuvel erbij bereikt Picnic nu ruim 900.000 huishoudens in de provincie.

Tijd over voor leuke dingen
Dat de websuper zich vestigt in Kaatsheuvel is volgens medeoprichter Michiel Muller een logische stap. “Eén op de drie huishoudens in de regio Kaatsheuvel heeft kinderen. Daarmee is deze regio een typisch Picnic-gebied”, aldus Muller. “Dat verklaart ook waarom veel inwoners ons vroegen wanneer Picnic naar de regio Kaatsheuvel zou komen. Door de boodschappen thuis te laten bezorgen besparen zij een hoop tijd én een hoop ritjes met de auto naar de supermarkt. Ze houden tijd over voor leuke dingen en stoten minder CO2 uit.”

De websuper gaat in Kaatsheuvel aanvankelijk de weg op met zeven elektrische bezorgwagentjes en tien runners (bezorgers). De capaciteit wordt daarna geleidelijk opgevoerd.

Vermindering van CO2-uitstoot
De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot van auto’s, doordat consumenten niet meer naar de supermarkt hoeven te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door klanten zijn besteld. Op die manier gaat niets verloren.

Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen de laagste prijs hebben. In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk. Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.