24 april 2023

Retail & Marketing

Online Kennissessie Marketing Portal Automatiseer je communicatiebeheer: van bewerken tot bestellen!

Als marketingteam tijd en geld besparen en aan de echte creatieve acties toekomen. Dat klinkt ideaal en kan uitstekend door communicatieprocessen te automatiseren in een Marketing Portal. Kom meer te weten in de Online Kennissessie op 23 mei!

Krijg meer controle door op alle communicatie in het bedrijf door het te centraliseren en automatiseren in een Marketing Portal. In een Marketing Portal worden alle systemen binnen het communicatieproces aan elkaar verbonden. Medewerkers kunnen zelf alle communicatie-uitingen opzoeken, personaliseren en bestellen. Dankzij een breed scala aan rollen en rechten kunnen ze alleen doen of zien waartoe ze bevoegd zijn. Altijd binnen de huisstijlkaders van het merk. De output is een online of printklaar bestand.

GGZ Friesland: “Onze communicatieafdeling werd altijd overspoeld met vragen vanuit alle locaties. Daarom zijn we gaandeweg gaan kijken hoe we zulke communicatievragen konden standaardiseren. We gebruiken nu een Marketing Portal als bestelportaal voor al het drukwerk, door verschillende gebruikers, en met huisstijl templates per product en merk. Als je inlogt staan er kant-en-klare producten klaar om per GGZ merk te bestellen. Dat betekent dat iedere medewerker niet eerst zelf alle drukwerkopties hoeft te selecteren, maar dat keuzes als de juiste papiersoort of het formaat zijn voorgeselecteerd. Zo is er altijd consistentie. Bij enkele producten worden de locatiegegevens automatisch ingevuld, zoals bij het briefpapier. Voor andere producten staan sjablonen klaar waarin enkele variabelen kunnen worden aangepast, zoals bij de visitekaartjes. De standaard opdrachten gaan door naar de eigen repro of extern naar een drukkerij.”

Meer ontdekken hierover? Dat doe je in de Online Kennissessie van Prindustry op 23 mei, 10.00 uur!

Schrijf je nu in: https://prindustry.com/nl/kennissessie-marketing-portal/