Ga terug
Partner

24 juni 2022

Tech, Ict & Smart

MAESTROMAIL: UW DEADLINE IS ONZE UITDAGING!

EEN ONTMOETING MET MILAN TE RAAIJ, DIRECTEUR

Vijf jaar geleden werd Milan directeur van MaestroMail en veranderde hij de bedrijfsnaam in MaestroMail Fulfilment. “We doen namelijk veel meer dan alleen mail”, vertelt hij. “Naast de verzending van de uiteenlopende post van onze klanten lossen we veel logistieke problemen op en nemen we bijvoorbeeld de hele orderafhandeling van webwinkels en andere verkoopkanalen over. Tot en met de overhandiging van de bestelling aan de klant.” Het bedrijf is klantgericht en flexibel en schakelt snel. Ontzorgt. Het motto van Milan is: uw deadline is onze uitdaging. En afspraak is afspraak!

Verzenden, de mogelijkheden
Het verzenden van publicaties zoals brochures, flyers, tijdschriften en exclusieve magazines verzorgt MaestroMail op drie manieren. In een plastic folie (seal) met een bedrukte adresdrager, in een envelop of als gepersonaliseerd drukwerk, een kaart bijvoorbeeld. Voorbereidende handelingen als couverteren en het insteken van bijlagen of brieven maken daar deel van uit. De klant stuurt een adresbestand en dat wordt eerst grondig gecontroleerd voordat het wordt verwerkt tot gedrukte adressen op een drager. MaestroMail kan een oplage van 260 tot 40.000 adressen verzorgen.

Fulfilment, veel handwerk
Fulfilment, het hele logistieke proces voor de afhandeling van
een order, behelst diverse opdrachten en activiteiten. Onder
deze bedrijfstak vallen verschillende bewerkelijke, handmatige werkzaamheden zoals het uitvouwen van verpakkingen die als gevouwen drukwerk worden aangeleverd. Of mappen vullen met insteekhoezen en deze hoezen vullen met drukwerk. Milan en zijn team zorgen ervoor dat een dergelijke afgehandelde opdracht weer verder wordt geleid. Voor mail en fulfilment heeft MaestroMail korte lijnen en goede samenwerkingen met betrouwbare pakket- en vervoersdiensten in de regio. MaestroMail verzendt binnen Nederland en naar België en Duitsland en levertaan bij vaste distributiepunten in ’s-Hertogenbosch en Turnhout. Klanten voor mail en fulffilment zijn onder andere drukkerijen, uitgevers, drukwerkmakelaars en eerstelijnsklanten.

E-Commerce
Voor een twintigtal klanten met een webwinkel handelt MaestroMail alle binnengekomen orders af en verpakt en verzendt deze. “De producten uit de webwinkel leggen wij op voorraad en de binnengekomen bestellingen verwerken we in de avonduren. Soms op het scherpst van de snede als de klant iets graag de volgende dag wil ontvangen. Hiervoor hebben we een flexibele schil van medewerkers” licht Milan toe.

Milan tot slot: ”Voor alle orders hanteren wij korte doorlooptijden, dat is onze kracht. We houden van zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Als er ergens iets mis gaat, lossen we de fout eerst op en gaan we daarna in gesprek met de klant.” Milan loopt als een kapitein op een schip voorop om orders binnen de afgesproken tijd te verwerken en springt zelf bij. Zelfs als hij het te verwerken drukwerk op een later moment dan het afgesproken tijdstip ontvangt. “Een uitdagende planning, daar ga ik voor. Daar haal ik dagelijks mijn energie uit”, lacht hij.