Ga terug

8 december 2021

Lifestyle

JYSK investeert in matrassentraining voor 23.000 winkelmedewerkers

JYSK wil de eerste keuze van de klant zijn bij de aankoop van een matras. Daarom krijgen alle 23.000 winkelmedewerkers van JYSK een training in matrasverkoop.


Een geweldig Scandinavisch aanbod op het gebied van slapen en wonen.

Dat is de missie van JYSK, en met name matrassen en andere slaap gerelateerde producten hebben een hoge strategische focus bij JYSK. Daarom heeft JYSK de Sleep Academy geïntroduceerd om te investeren in het trainen van alle 23.000 winkelmedewerkers en hen uitgebreide kennis mee te geven over matrassen en andere slaap gerelateerde producten.

JYSK Sleep Academy bestaat uit drie trainingsmodules van meerdere dagen en vindt jaarlijks plaats in alle JYSK-landen. Tijdens de trainingen vergroten de deelnemers hun kennis over slapen en slaapproducten, zoals druk op het lichaam, temperatuurregelaars en lichaamsondersteuning. Daarna trainen de deelnemers hun collega's in de lokale winkels.

“Niemand is ooit wereldkampioen geworden zonder veel oefening. Daarom zijn we de JYSK Sleep Academy gestart, zodat we ervoor kunnen zorgen dat al onze winkelmedewerkers de kennis hebben om de klant het juiste matras te verkopen, rekening houdend met individuele behoeften,” zegt Michael Olesen, Retail Operational Director.

De matrasstudio in het nieuwe winkelconcept van JYSK

De eerste keuze van de klant

De Sleep Academy vindt plaats in alle JYSK-landen in november en december 2021. Het doel is om zowel onze medewerkers te ontwikkelen, als ervoor te zorgen dat klanten bij JYSK door competente medewerkers worden ontvangen die hen kunnen begeleiden naar de juiste producten voor een goede nachtrust.

“Matrassen zijn één van onze kernproducten en we willen de eerste keuze van de klant zijn bij het vinden van een nieuw matras. Daarom ben ik erg blij dat we onze winkelcollega's voortdurend bijscholen om onze klanten een professionele en competente service te kunnen bieden", zegt Ruben Faarup Christensen, Directeur Inkoop Matrassen.

Feiten:

  • De komende jaren investeert JYSK wereldwijd in het updaten van alle 3.100 winkels naar het nieuwe winkelconcept. Betere verlichting, inspirerende ruimtes en houtlook vloeren maken onze winkels nog aantrekkelijker en meer inspirerend voor klanten. Bijna een derde van alle JYSK-winkels is al geüpdatet.