Innovatieve technologieën met behoud van de menselijke touch!

Afbeelding

Innovatieve technologieën met behoud van de menselijke touch!

Raetsheren-Acrisure 

Innovatieve technologieën met behoud van de menselijke touch! 

In de vorige editie maakte u al kennis met Raetsheren-Acrisure. Het is een risicoadviseur en makelaar in assurantiën, actief in heel Nederland, die verzekeringstechnische dienstverlening continu verrijkt met innovatieve technologieën.  “We bedienen klanten in zowel de (semi-)publieke als private sector met behulp van de inzet van technologische vernieuwingen zoals toepassing van Artificial Intelligence (AI) en het gebruik van een veelvoud aan datapunten’’, vertelt Said Boudriz, Chief Information & Technology Officer (CITO). “We zitten graag bij de klant aan tafel om samen over strategische risicovraagstukken na te denken. Risico’s zijn voor ons een bron van inspiratie.. Sparren, uitdagen en nieuwe oplossingen vinden, maakt wie wij zijn’’, voegt Mario Hooglugt,  Chief Commercial Officer (CCO) toe.  

 

Leg eens uit? Wat maakt jullie aanpak écht uniek? 

 ‘’Natuurlijk kijken wij als risicoadviseur naar de financiële risico’s binnen een organisatie, brengen wij deze nauwgezet in kaart en hebben wij oog voor bedrijfscontinuïteit’’, antwoordt Said. Hij vervolgt met: ‘’Maar hier voegen wij nog iets essentieels aan toe. Met het oog op voorspelbaarheid gebruiken wij nieuwe technologische toepassingen. De inzet van technologie helpt ons bij het beoordelen van nieuwe risico’s en de verzekerbaarheid daarvan. Daarnaast is en blijft voor ons de inzet van data ongelooflijk belangrijk voor een adequaat risicomanagement beleid.’’ Mario vult aan: ‘’De aandacht voor risicomanagement is toegenomen, maar we weten dat er door veel bedrijven nog meer in risicomanagement geïnvesteerd kan worden. Dit is een uitdaging. Vanuit Raetsheren-Acrisure dragen we hier graag aan bij. Wij hebben zeker geen glazen bol waarmee we de toekomst kunnen voorspellen maar door het delen van ervaringen van onze relaties, ons wereldwijde netwerk en observaties en de tot onze beschikking staande data kunnen we samen met klanten heel ver komen.’’ 

 

Hoe bedoel je: menselijke touch? 

“Menselijke touch bestaat niet alleen uit het feit dat we naast onze klanten staan, hun taal spreken en hun context kennen’’, antwoordt Mario. Hij vervolgt: “Dit gaat verder. We zijn buitengewoon toegankelijk en 24/7 beschikbaar; op momenten dat de klant er om vraagt maar ook op die momenten dat de klant het soms vergeet om aan ons te denken. Kortom, de klant kan altijd op ons rekenen!’’ Said vult aan: ‘’Dit alles is gebaseerd op het ondernemerschap dat in ons DNA zit. Hiermee bouwen we ook aan netwerken om ons constant op de hoogte te blijven stellen van impactvolle ontwikkelingen.’’ Mario vervolgt: ‘’Het maakt ons tot een waardig sparringpartner op strategisch niveau’’. 

 

Wat is de kracht van Raetsheren-Acrisure? 

‘’Kennis, ervaring en verzekeringscapaciteit, dat maakt Raetsheren-Acrisure krachtig’’, antwoordt Mario. Said vult aan: ‘’In Nederland hebben we 200 medewerkers, verdeeld over 3 vestigingen. Maar als onderdeel van Acrisure, waar momenteel bijna 22.000 mensen werkzaam zijn, wordt er gebruik gemaakt van wereldwijde kennis en ervaring. Door het internationale Acrisure-netwerk beschikt Raetsheren-Acrisure ook over een zeer omvangrijke verzekeringscapaciteit.”  

 

Welke branches maken gebruik van jullie dienstverlening? 

Raetsheren-Acrisure richt zich op de midden- en groot zakelijke markt. Van oudsher richten we ons op retail, transport, logistiek, fleet en de voeding- en verpakkingsindustrie. Daarnaast bedienen wij met onze VvE-desk vastgoedondernemers en VvE-beheerders. ‘’Met de beschikbare kennis en vaardigheden zijn we de sectoren aan het uitbreiden. Naast de private sector richten wij ons sinds jaar en dag ook op het publieke domein. Denk aan gemeenten, woningcorporaties, veiligheidsregio’s, onderwijs- en zorginstellingen. Wij zijn trots dat we ook binnen deze sector aan een zeer groot aantal klanten door heel Nederland onze adviezen en maatwerkoplossingen mogen bieden’’, licht Mario toe. Een breed werkterrein dat door de jaren heen zorgvuldig is opgebouwd. ‘’Belangrijk daarbij is dat we heel dicht bij onze klanten zijn blijven staan. En dat blijven we doen!’’, voegt Mario toe. ‘’En vanuit onze overtuiging dat risico’s geen zorg maar juist een bron van inspiratie zijn’’, vult Said aan. 

 

Meer info op www.raetsheren.nl