Ga terug

26 juli 2021

ImagoMonitor Brabant 2020

Is Brabant gezellig? Uiteraard! Is Brabant fijn om te recreëren en cultuur te beleven? Zeker! Is Brabant innovatief? Absoluut! Kan het imago nog beter? Altijd.

Imago-onderzoek team Brabant Branding
Brabant is een sterk merk. Dat blijkt uit onderzoeken van derden en het blijkt nu ook uit de ImagoMonitor Brabant 2020, die in opdracht van Team Brabant Branding is uitgevoerd. Met deze Monitor verzamelen en delen we kennis over de ontwikkeling van het Brabantse imago. Het onderzoek zal om de twee jaar worden uitgevoerd voor een langere periode.

Het goede Brabantse leven
In het rapport vind je een uitgebreide toelichting op het onderzoek. In het algemeen kunnen we stellen dat Brabant goed scoort. Niet geheel onverwacht scoort Brabant erg sterk op associaties als gezelligheid, carnaval en jawel, Guus Meeuwis en worstenbroodjes. Allemaal associaties die passen bij het Bourgondische, gastvrije, goede Brabantse leven, waar we bij uitstek om bekend staan. Zowel Brabanders als niet-Brabanders zien dit zo.

Innovatief karakter
Wat bij niet-Brabanders nóg sterker op het netvlies mag komen, is het innovatieve karakter van Brabant. Uit economische feiten en cijfers blijkt dat Brabant absoluut een provincie is van innovatie en grensverleggend ondernemerschap. Het mooie is, dat dit onder Brabanders ook als zodanig ervaren wordt. Het onderzoek laat zien dat dit beeld wél nog sterker op het netvlies van niet-Brabanders zou mogen komen. Dat helpt het bedrijfsleven, kennisinstellingen en ondernemers zonder meer bij het aantrekken van investeringen, talenten en het aangaan van samenwerkingsrelaties. Een mooie oproep aan Brabant om dit aspect gezamenlijk sterker uit te dragen!

Lees de ImagoMonitor