Partner

21 februari 2024

HRM

Hoe wij ondernemers ontzorgen

Natuurlijk kun je als (horeca)ondernemer niet zonder goed personeel. Het zijn immers je mensen op de werkvloer die het verschil maken. Zij zorgen ervoor dat jouw gasten zich helemaal welkom en gewaardeerd voelen. Maar als werkgever komt er natuurlijk ook veel extra werk op je af. Niet alleen in de dagelijkse bedrijfsvoering waar mensen aangestuurd moeten worden, maar ook administratief brengt het hebben van personeel het nodige werk met zich mee. En wat te denken van de steeds weer veranderende wet- en regelgeving? “Bij Staffable snappen wij als geen ander dat je als ondernemer vooral bezig wil zijn met datgene waar je goed in bent en wat je leuk vindt. En dat geldt ook voor ons. Daarom nemen wij je deze zorgen graag uit handen”, aldus Bob America, Commercieel Directeur Staffable.

Met meer dan 20 jaar ervaring is Staffable dé specialist op het gebied van Payroll en HR services in de gastvrijheidssector. Van horeca tot concertgebouwen, poppodia, theaters, evenementen en retailers, met verschillende oplossingen worden ondernemers, op basis van hun
specifieke behoefte, compleet ontzorgd waar het gaat om het personeelsbeleid. Voordat Bob America, Commercieel Directeur, besloot bij Staffable te gaan werken, heeft hij zeker zijn sporen verdiend in de hospitality branche. Hij vult aan: “En dat geldt voor veel van mijn collega’s. Wij kennen de branche van binnenuit en snappen als geen ander voor welke specifieke uitdagingen een horecaondernemer komt te staan en hoe lastig het is om alle facetten van het werkgeverschap goed op orde te hebben. Maar we weten door onze ervaringen ook hoe het is als medewerker in een bedrijf. Daarom hebben wij altijd het uitgangspunt dat we het voor beide partijen zo goed mogelijk willen invullen, zodat zowel de ondernemer als de medewerker zich kan concentreren op de perfecte beleving van de gast.”

Staffable vindt het belangrijk dat ondernemers de service(s) kiezen die het beste bij hun behoefte passen, zodat de dienstverlening zo optimaal mogelijk is. Bob: “Geen enkele organisatie en geen enkele ondernemer is hetzelfde.” Waar de één de touwtjes het liefst grotendeels zelf in handen wil hebben, kiest een ander ervoor om het complete personeelsbeleid bij ons neer te leggen. Om echter elke ondernemer te kunnen ondersteunen, hebben we vier verschillende servicepakketten ontwikkeld. Hierbij is het uitgangspunt is dat welke oplossing je ook kiest, je altijd minder
tijd kwijt bent aan personeelszaken. “Tegelijkertijd krijg je een zo optimaal mogelijk beeld in hoe mensen hun werk doen en welk kostenplaatje daar bij hoort.”

“En met name dat laatste is ook in de horeca een niet te onderschatten factor”, weet ook Bob. “Je medewerkers zijn immers het kapitaal van je onderneming en de smeerolie op de vloer die ervoor zorgt dat gasten het naar hun zin hebben.” Maar het is ook een aanzienlijke kostenpost. Dus is een goed inzicht niet alleen wenselijk, maar in onze ogen noodzakelijk om je bedrijf op een gezonde wijze te kunnen laten renderen. Daarom hebben we ook een online systeem (ook via een app beschikbaar) waar je zowel als werkgever en als werknemer op in kunt loggen. “Zo heb je altijd de meest actuele informatie, die ook voldoet aan de actuele wet- en regelgeving”, legt Bob uit.

Ondernemen is al dynamisch genoeg en de steeds veranderende wet- en regelgeving op het gebied van arbeid maakt het er niet gemakkelijker op. Bob America: “Wij snappen dat het voor werkgevers nauwelijks bij te houden is wat de actuele wet- en regelgeving is en waar je veranderingen op de voet kunt volgen als het gaat om ziekteverzuim, pensioen, CAO’s en de daaraan gekoppelde beloningsstructuur. “Wij hebben deze zaken honderd procent op orde en zorgen er mede daardoor voor dat je er altijd op kunt vertrouwen dat je voldoet aan de geldende wet- en regelgeving.”

Bob sluit af: “Als werkgever in de horecasector begrijpen we de uitdagingen van de krapte op de arbeidsmarkt. Het is belangrijk om samen met de ondernemers de sector neer te zetten als een aantrekkelijke plek om te werken. Door te zorgen voor een werkomgeving waarin medewerkers de tijd en aandacht krijgen die ze nodig hebben en verdienen, dragen we bij aan goed werkgeverschap. Wij geloven er namelijk in dat tevreden medewerkers meer betrokken en productiever zijn. En dat is wat we al onze relaties natuurlijk van harte gunnen.”