Ga terug

23 oktober 2019

Fabory: innovatieve leverancier met ‘traditionele’ service

Vanuit een gloednieuw duurzaam hoofdkantoor in Tilburg blijft Fabory internationaal klanten bedienen. Met ‘traditionele’ service en moderne oplossingen - zoals een gepersonaliseerde online omgeving en een innovatieve app voor efficiënt voorraadbeheer - worden klanten optimaal ontzorgd. Maar Fabory kijkt verder en denkt na over innovatieve oplossingen en duurzame kwaliteit. Juist dat maakt het bedrijf zo bijzonder. “Kwaliteit, kennis en klantgemak: dat zijn de drie pijlers waarop Fabory sinds 1947 een succesvol bedrijf heeft gebouwd. Vanuit Tilburg -,de logistieke hotspot met goede logistieke voorzieningen nabij de havens van Rotterdam en Antwerpen - vinden hun producten hun weg naar de rest van de wereld. “Onze drijfveer om vanuit onze expertise altijd de juiste klantervaring te bieden, zorgt dat we ook na 70 jaar trouw blijven aan de drie pijlers kwaliteit, kennis en klantgemak,” vat Danielle Das, Group Marketing Manager, de bedrijfsgeschiedenis in een notendop samen. Duurzaam hoofdkantoor Fabory betrok onlangs een nieuw, duurzaam hoofdkantoor aan de Zevenheuvelenweg in Tilburg. Op een steenworp afstand staat een grotendeels geautomatiseerd distributiecentrum. Daar verzamelt een systeem met 19 onbemande kranen alles wat de klanten bestellen uit 300.000 dozen. Danielle: “Door onze groei en het ontbreken van ruimte om ter plekke uit te breiden heeft Fabory besloten een nieuw bulk warehouse te bouwen. Omdat ons hoofdkantoor niet meer voldeed aan de eisen van een aantrekkelijke werkomgeving hebben we besloten tegelijkertijd een nieuw hoofdkantoor te bouwen. Anastasia Fedchenko, Director Business Services, is blij met het nieuwe pand. “De open en flexibele inrichting stimuleert onderlinge ontmoetingen. Juist die kruisbestuiving is enorm belangrijk om te kunnen blijven innoveren. En innovatie is een belangrijke kracht van Fabory.” Danielle vult aan: “We hebben in onze processen en producten al volop aandacht voor duurzaamheid en sustainability. Logisch dat we kozen voor een duurzaam, gasloos pand met onder meer een wko-installatie. Daarnaast is het dak van ons nieuwe warehouse voorzien 500m2 zonnepanelen, waarmee we duurzame energie opwekken.” Productinnovatie Fabory krijgt zo alle ruimte voor groei en snelle, flexibele levering van het duizelingwekkend groot assortiment. Bevestigingsmaterialen worden namelijk in nagenoeg elke branche gebruikt. Danielle: “We zijn een bekende leverancier in de agricultuur, machinebouw, metaal, maakindustrie en producenten van elektrische apparatuur. Elke branche en elke klant stelt weer andere eisen aan een product. We gaan die uitdaging graag aan. Daarom geven we graag vanuit onze expertise persoonlijk, gedegen advies. Maar we delen onze specialistische kennis ook op andere manieren. Onder meer met gratis webinars waarin we bijvoorbeeld een specifieke toepassing nader toelichten. De samenwerking met onze relaties blijft ook bij onze innovatie belangrijk. Zij leveren input waar behoefte ligt om processen en producten te innoveren. Met die informatie gaat onze afdeling Research & Development producten ontwikkelen en testen.” Anastasia voegt daaraan toe: “Data-analyse zal een steeds grotere rol gaan spelen om onze klanten in de procesoptimalisatie te ontzorgen. Zij geven belangrijke informatie hoe we onze service en logistiek lean kunnen organiseren om hen optimaal van dienst te zijn. We zoeken daarbij altijd naar procesinnovaties die onze klanten daadwerkelijk en praktisch ontzorgen. Een goed voorbeeld is onze ‘optical bin’ oplossing die zorgt dat klanten letterlijk nooit misgrijpen op voorraad, maar tegelijkertijd geen onnodig dure voorraad op de plank hebben liggen. Met een ‘lasertag’ monitoren we continu de actuele voorraad. Als deze dreigt op te raken wordt via een automatische melding nieuwe voorraad besteld en geleverd.” Procesinnovatie Naast productkennis en -innovatie focust Fabory dus ook op procesinnovatie. “We willen het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk maken,” vat Richard Rijstenborgh, senior manager E-commerce, samen. “Zeker voor het digitale kanaal zijn automatisering en innovatie erg waardevol. Onze klanten kunnen in onze webshop 24/7 bij ons terecht. Voordeel is dat onze medewerkers meer tijd hebben om te focussen op het persoonlijke klantcontact. Daardoor kun je samen meer de diepte ingaan en klanten nog beter helpen. Klantcontact is van wezenlijk belang om duidelijk inzicht te krijgen in wat ze van ons verwachten. Een aansprekend voorbeeld is ‘My Fabory’. Met deze gepersonaliseerde digitale omgeving kunnen relaties hun eigen productcatalogus samenstellen, met slechts één muisklik bestellingen plaatsen en deze real-time volgen en facturen beheren. Grotere klanten gebruiken in veel gevallen eigen software. We maken het hierbij mogelijk dat onze webshop met deze software gekoppeld wordt. Zo hebben klanten toegang tot voor hen relevante producten en zijn prijzen en voorraad altijd actueel.” Wereld van verschil Fabory is dus volop in ontwikkeling. Simpelweg omdat hun relaties en klanten volop in ontwikkeling zijn. Toch blijven heel veel dingen bij het oude. Daar zijn Danielle, Anastasia en Richard het roerend over eens. “Al onze 1300 medewerkers hebben de motivatie om klanten met raad, daad én service bij te staan. Dat staat al meer dan 70 jaar aan de basis van ons succes. Maar dat we dat kunnen doen vanuit een nieuw hoofdkantoor en warehouse én met innovatieve technieken maakt wel een wereld van verschil. Daardoor wordt de wereld namelijk kleiner en kunnen we onze klanten altijd en overal van dienst zijn.”

Gerelateerd