18 december 2020

Retail & Marketing

Designmeubels in digitale én fysieke showroom

Persbericht - De Helmondse internetondernemer Merijn Janssen boekt al geruime tijd zakelijk succes met verschillende digitale platformen en hij wil zich nu ook gaan toeleggen op e-commerce. “We lopen al een poosje met plannen in die richting”, zegt hij. “De eerste stap daarin hebben we nu gezet: we zijn een samenwerking aangegaan met de veelbelovende ontwerper Paul van Hoeven. Voor zijn geweldige meubellijn NJOJ Dutch Design hebben we een digitale én fysieke brandstore opgezet in Helmond.”

Janssen (38) is met zijn online marketingbureau Problemen Kwijt gespecialiseerd in het bereiken van hoge posities in Google. Die specialisatie wordt al enkele jaren met succes in dienst gesteld van vakmannen in diverse spoedbranches. Janssen weet dus dat zijn aanpak werkt en wil die wetenschap en ervaring nu ook toepassen op producten van veelbelovende ontwerpers door middel van een online en offline totaalmarketingpakket. “We filosofeerden intern al enige tijd over een platform voor ontwerpers”, vertelt Janssen. “Zij willen ook hoog scoren in Google en zo hun producten aan de man brengen. Wij gaan ze daarbij helpen door middel van een online én een offline marketingbenadering.”

Enjoy NJOJ

Paul van Hoeven (53) van NJOJ Dutch Design is de eerste ontwerper waarmee een samenwerkingsverband wordt aangegaan. Janssen en Van Hoeven vonden elkaar letterlijk aan tafel. “'Zitten is het nieuwe roken, daarom was ik op zoek naar een manier om onze medewerkers meer afwisseling te bieden”, legt Janssen uit hoe hij en Van Hoeven met elkaar in contact kwamen. “Ik weet nog dat ik de eerste tafel kocht bij Paul, nu hebben we al een stuk of vijf tafels op kantoor in gebruik. Staand vergaderen en lunchen is bij ons heel normaal geworden. Het mooie aan de NJOJ bartafels en eettafels is dat ze heel handzaam zijn. Je zet ze in een wip van de ene op de andere plek en je haalt ze ook zo uit elkaar. Daarnaast hebben de tafels de ongeëvenaarde voetsteun. Het lijkt zoiets simpels, maar iedereen die aan een NJOJ-tafel staat, zet automatisch een voet erop, dat staat gewoon lekker. Daarnaast hebben de meubels een stoer, maar tegelijkertijd warm uiterlijk.”

Digitale én fysieke showroom

Via NJOJ Brandstore kunnen consumenten met een paar muisklikken de eigenaar worden van zo’n multifunctionele, industrieel vormgegeven tafel. Mensen die de meubels willen voelen, ruiken en beleven, kunnen op afspraak terecht in de fysieke showroom, gevestigd in Helmond. “In die showroom staan nu de designmeubels van Paul, maar daar komen straks dus allerhande creaties van andere topontwerpers bij”, stelt Janssen. “Daarnaast gaan we het land door met een mobiele showroom, zodat mensen die de tafels echt willen ervaren aan hun trekken komen zonder dat ze het hele land hoeven door te crossen. Door middel van dit totaalconcept gaan we de producten van Paul - maar straks dus ook van andere ontwerpers - niet alleen digitaal, maar ook op klassieke wijze aan de man brengen. Zo combineren we een online én offline benadering van potentiële klanten, zodat iedereen straks een originele NJOJ bartafel in huis (of bedrijf) heeft.”

Op naar een verkoophit

De website van NJOJ Brandstore ging in december 2020 live en de producten komen straks ook op het e-commerce platform dat Janssen momenteel aan het opzetten is. “We gaan ervoor zorgen dat alle deelnemers aan het platform hun producten binnen afzienbare tijd in de top van Google-zoekresultaten zullen terugvinden”, is Janssen stellig.

Ontwerper Paul van Hoeven van NJOJ Dutch Design is enthousiast over de samenwerking. “Deze totaalbenadering zal ertoe leiden dat mijn meubels commercieel nog beter gaan scoren”, stelt hij. “Omzetverhoging dus en blije klanten, daar draait het allemaal om. Het is heerlijk om als ontwerper iets moois te maken, maar het is ook fijn als je creatie een verkoophit wordt.”

De NJOJ Brand Store is online te bekijken op njojbrandstore.nl en fysiek op afspraak te bezoeken aan de Steenovenweg 19 in Helmond.