Ga terug

13 mei 2019

Lifestyle

Designer outlet Rosada verandert naam in Designer Outlet Rosendaal

Designer Outlet Rosada verandert haar naam in Designer Outlet Roosendaal. De naamswijziging is de volgende stap in de ontwikkeling van het centre, dat vorig jaar 1,5 miljoen bezoekers verwelkomde.  Het outlet centre maakte een aanzienlijke transformatie door sinds het in 2017 werd verworven door McArthurGlen Group. Naast de naamswijziging kondigt het centre aan de samenwerking met partners in Roosendaal en de regio verder te versterken. Ook breidt het winkelportfolio verder uit met diverse topmerken, worden openingstijden verlengd en vindt in de nabije toekomst uitbreiding van het aanbod aan services en entertainment plaats. François Peeters, general manager van Designer Outlet Roosendaal: "We hechten zeer aan partnerships met lokale en regionale overheden en het bedrijfsleven in Roosendaal. Een belangrijke factor in de ontwikkeling van stad en regio is de groei van het toerisme, waaraan we actief bijdragen. Deze naamswijziging versterkt onze band met Roosendaal en is onderdeel van onze gezamenlijke missie om de grootste winkel- en vrijetijdsbestemming van de regio te zijn." Een voorbeeld van co-creatie tussen het centre en lokale partners is 'Leisure Park Roosendaal', een project dat momenteel wordt ontwikkeld om een ​​gecombineerde winkel- en recreatie-ervaring te kunnen bieden - inclusief Skydive en golf. Peeters: "Wij investeren voortdurend in een internationale toerismestrategie, waardoor we inmiddels een groeiend aantal toeristen mogen verwelkomen die ons centre bezoeken als onderdeel van hun reis door Europa." Meer merken, services en entertainment Het centre - waarin ruim 100 topmerken gevestigd zijn - isin 2017 overgenomen door McArthurGlen Group, de grootste eigenaar, ontwikkelaar en manager van designer outlets in Europa. Sindsdien zijn in Designer Outlet Roosendaal talloze topmerken aan het portfolio toegevoegd, waarmee het een zeer populaire fashionbestemming is. Onlangs zijn daar nog meer A-merken bijgekomen, waaronder Samsonite, Nikkie, Karl Lagerfeld, Crocs, My Brand en BALR. Vorig jaar steeg het aantal bezoekers met 11%. Vanaf mei openen nog meer merken hun deuren, waaronder Tommy Hilfiger. Ook zijn er plannen voor het toevoegen van een vestiging van een zeer bekende restaurantketen. Peeters: "Al onze centres staan ​​bekend om hun grote verscheidenheid aan merken, maar ook om het aanbod van services en entertainment, dat we voortdurend ontwikkelen en uitbreiden." In de afgelopen twee jaar zijn grote investeringen gedaan om een ​​nieuw en verbeterd centre te creëren. Zo zijn inrichting en infrastructuur aangepast, werden talloze nieuwe services toegevoegd en is er een grote variatie aan entertainment. Zeer populair bij gasten zijn de Late Night Shopping events, waarvan elke editie een speciaal thema heeft. Kortingen kunnen op deze avonden oplopen tot wel 80%. "Op 30 mei organiseren we weer een spectaculair Late Night Shopping event, waarbij we opnieuw de verwachtingen van onze gasten gaan overtreffen", aldus Peeters. Over McArthurGlen Group McArthurGlen Group, Europa's grootste eigenaar, ontwikkelaar en manager van designer outlets, werd in 1993 opgericht door de Kaempfer Partners. McArthurGlen, pionier van designer outlet-centres in Europa, heeft sindsdien 630.000 m² winkelruimte ontwikkeld. Het bedrijf heeft 24 vestigingen in negen landen: Oostenrijk, België, Canada, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Italië, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De onderneming heeft een totale portfolio-omzet van meer dan 4,5 miljard euro per jaar. In de centres - die jaarlijks ruim 90 miljoen klanten verwelkomen - zijn de meest gewilde luxe- en premiummerken te vinden. Liefhebbers van mode kunnen er het hele jaar terecht voor flinke kortingen in een levendige en hoogwaardige winkelomgeving. In 2013 werd McArthurGlen een joint venture tussen de Kaempfer Partners en Simon Property Group Co. (NYSE SPG), wereldwijd toonaangevend in premium winkels, restaurants, entertainment en mixed-use omgevingen. Als onderdeel van haar expansiestrategie heeft McArthurGlen het openen van nieuwe centres in de planning, namelijk in: Málaga (Zuid-Spanje), de West Midlands (het VK), Remscheid (in de buurt van de Duitse steden Keulen en Düsseldorf) en in de buurt van Parijs (Normandie). Voor meer informatie: www.mcarthurglen.com.

Gerelateerd