Partner

29 april 2024

Sport

De mooiste tijd van het jaar begint nu

Heroes Den Bosch, met ruim 170 bedrijven in haar Business Club, staat aan de vooravond van de playoffs. Naast 17 landstitels is er nog plaats in de prijzenkast. Maar bij de Bossche hoofdmacht draait het niet alleen om sportieve overwinningen.

Vincent Nguyen, commercieel manager en voorheen speler bij de Bosschenaren, over de ambities: ‘We hebben in onze geschiedenis onder andere het spelen van de Europacup 2 finale met toenmalige hoofdsponsor Nashua, en we willen die tijden doen herleven. Op dit moment hebben we op sportief gebied de subtop van Europa in het vizier. Er is een fundament aan partners en sponsoren waardoor we als zakelijk platform in staat zijn om sportief en organisatorisch op een duurzame wijze te kunnen groeien.’ vertelt hij. En dat lukt meer dan behoorlijk; binnen de Business Club bevinden zich 170 bedrijven in een diversiteit aan branches waardoor het credo ‘Verbinden, Vermaken en Versterken’ in het DNA van het zakelijk netwerk zit dat Heroes Den Bosch heeft.

Nguyen vervolgt; ‘En dat is onze prioriteit. We bieden kennissessies, hebben een kwalitatief gevulde evenementenagenda voor onze leden en bieden volop gelegenheid tijdens onze wedstrijden. En dat doen we op onze informele, toegankelijke en toch eerlijk gezegd wel eigen manier. Ik kan ervan genieten als ik zie dat onze Business Club leden zaken met elkaar doen. Dat is een van de pijlers waarop wij zien of onze aanpak werkt.’

De aanpak werkt ook op sportief gebied; de Bosschenaren wisten in het Nederlandse deel van de competitie op 1 wedstrijd na ongeslagen te blijven. Begin mei starten de Nederlandse playoffs, de strijd om het kampioenschap.
De beste 8 teams gaan in een knock-out formaat ‘’head- to-head’’ tot er nog maar één team de bokaal in ontvangst mag nemen. ‘En dan kriebelt het wel hoor. Zelf ben ik ook speler (en kampioen) geweest in Den Bosch en in mijn huidige rol herken ik het; de energie in het team, bij de fans en in de Business Club is een teken dat er een groot gevoel van gezamenlijkheid is. Ik ben er trots op om daar deel van uit te maken.’ Gaat de commercieel manager verder. ‘Tijdens wedstrijden ontvangen we meer dan 250 gasten in onze Business Club en tijdens de playoffs zie je dat dat aantal toeneemt. En dat resulteert in nog meer sfeer, het enthousiasme én natuurlijk de mate waarin onze sponsors elkaar weten te vinden. De mooiste tijd van het jaar begint écht nu.’

Ons credo is echt verbinden, vermaken en versterken

Dit bruisende zakelijk platform biedt naast netwerkfaciliteiten en sportieve ambities meer. Nguyen hierover: ‘Ons credo is echt verbinden, vermaken en versterken. En ook het stuk ‘vermaken’ nemen we heel serieus.’ en hij doelt hiermee op de bijna Amerikaans lijkende show die wordt neergezet tijdens de wedstrijden.

Van de techniek tot de show en alles ertussen. ‘Heroes Den Bosch wil, ook voor de mensen die basketball misschien nog niet kennen, een attractieve avond uit bieden waar Business Club leden hun gasten iets bijzonders kunnen laten zien.’ gaat hij verder en lijkt hiermee de succesfactoren prijs te geven.

Vincent Nguyen: “Maar uiteindelijk gaat het ons om het winnen. Of het nu sportief is doordat we de beste spelers hun beste wedstrijden laten spelen, of doordat we een fantastische show neerzetten. En hoewel ik als speler op het veld heb gestaan, als je het me écht vraagt dan ben ik het gelukkigst wanneer we ook de ‘derde helft’ winnen. En dat is als ik met regelmaat zie dat onze Business Club leden elkaar weten te vinden én versterken. Dat zijn de overwinningen waar ik doorlopend trots op ben.’

Door: Claudia Kranenburg