Partner

7 juni 2021

Transport & Logistiek

De Bresser: full service in logistiek, geweldig in verhuizen

Ons bedrijf bestaat al bijna 100 jaar. We zijn in 1923 als vervoersbedrijf begonnen met paard en wagen en hebben ons in de jaren daarna ontwikkeld tot een professionele organisatie met ruim 100 medewerkers en 4 locaties in Noord Brabant.  We blinken uit in Verhuizingen en Full Service Meubel logistiek. Vandaar onze pay off: Full Service in Logistiek en Geweldig in Verhuizen.


1. Wat kan de Bresser betekenen voor ondernemers en particulieren?

Je kunt bij ons terecht voor particuliere en zakelijke verhuizingen en geconditioneerde opslag. Tevens internationale verhuizingen over de weg binnen West Europa. Tevens is onze logistiek bestemd voor alle bedrijven die delicate goederen hebben die door 2 man bezorgd moeten worden, full service. Door onze centrale ligging in Tilburg, hart van de BeNeLux zitten we net zo snel in Lille als Groningen en zijn we bijna overal binnen 3 uur rijden. Beide activiteiten doen we met onze enthousiaste en vakbekwame medewerkers, uitzonderlijke (verhuis) ervaring en uitgebreid logistiek diensten pakket zijn wij een echte totaal leverancier.De Bresser is het adres voor full service logistiek en verhuizen in de breedste zin van het woord.


2. Wat is voor De Bresser in de 100 jaar verandert als het gaat om jullie diensten?

Door de jaren heen is er natuurlijk veel veranderd. De Bresser is ooit begonnen met paard en wagen als vervoersbedrijf. Later met de eerste busjes, zo zijn wij uitgegroeid tot een geautomatiseerd bedrijf met de nieuwste technieken in ons portfolio. Tegenwoordig leveren we veel additionele dienstverlening. Vroeger ging het enkel om het vervoer an sich, tegenwoordig zijn we onderscheidend door onze value added services.


3. Is er veel verandert voor jullie tijdens de corona tijd?

Vanuit de branche mogen wij gewoon doorwerken. Verhuizingen en logistiek zijn vitale beroepen, deze werkzaamheden moeten voortgezet kunnen worden.  Natuurlijk met de nodige aanpassingen zo houden wij altijd 1.5 meter afstand, werken wij met mondkapjes en handschoenen. Tevens zijn de zakelijke verhuizingen flink afgenomen. Dit maken wij weer goed door de toename van onze B2C meubel logistiek.


4.Hoe zorgen jullie dat de projecten van begint tot eind verzorgd wordt?

Ieder project is anders. Toch is er erg veel expertise bij ons in huis zodat wij aan ieder project een projectleider koppelen die het gehele traject van A tot Z begeleid.


5. Hoe denkt De Bresser aan het verbeteren van het klimaat?

We zijn afgelopen jaar gestart met een nieuw concept genaamd Stadslogistiek, een initiatief vanuit Post NL. De Bresser dient als stadshub Tilburg en fungeren hierin als hub waar alle artikelen binnen komen voor groot zakelijk Tilburg. Met onze zero-emissie wagens leveren wij 100% elektrisch in Tilburg. Onze doelstelling is om 2025 volledig elektrisch te verhuizen in Noord Brabant.


6. Wat zijn een van de grootste klussen die jullie hebben gedaan?

Een particuliere verhuizing van ruim 500 m3 (3 weken werk met 6 man per dag) is de grootste particuliere opdracht die we ooit gedaan hebben voor een VIP klant. Bij de verhuizing van Rhenus naar hun nieuwe pand aan de A58 in Tilburg zijn we ruim 6 maanden bezig geweest met het totale project.