Partner

7 mei 2021

Brabantse Verhuis Centrale: 4 generaties zorgeloos verhuizen

In de rubriek bedrijf/ondernemer in beeld, bevraagt Brabant in Business verschillende ondernemers en bestuurders. Deze week een exclusief interview met eigenaar Tom Strang van Brabantse Verhuis Centrale.

4 generaties zorgeloos verhuizen en van vader tot zoon. Persoonlijkheid, zorgvuldigheid en efficiëntie vormen de belangrijkste speerpunten. Brabantse Verhuis Centrale zorgt dat uw verhuizing prettig verloopt. Zorgen worden uit de handen genomen.


1. Waaruit bestaat de diensten van Brabantse Verhuis Centrale?

Brabantse Verhuiscentrale, beter bekend als BVC is de verhuisspecialst bij uitstek op het gebied van particuliere en zakelijke verhuizingen. Reeds gedurende 4 generaties maken zakelijke en particuliere klanten gebruik van onze deskundigheid en ervaring, welke garant staan voor een perfecte organisatie en uiteindelijke uitvoering. In deze periode zijn we uitgegroeid tot een toonaangevende organisatie en hebben wij onze kernactiviteiten op innovatieve wijze uitgebreid tot een full service en dienstverlenend logistiek product.

Als allround, erkend verhuisbedrijf dwingen we onze positie in de markt af door middel van het op continu basis leveren van kwaliteit en hoogstaande oplossingen op het gebied van verhuizingen, meubeltransport, keukentransport, op- en overslag en Art Handling. Pro activiteit, innovatie, transparantie, maatschappelijk- en milieuverantwoord ondernemen zijn voor ons vanzelfsprekend.

Onlangs is een nieuwe discipline toegevoegd aan het brede dienstenpakket. Supply change management, zodat we nu in staat zijn om onze klanten 100% te ontzorgen op het gebied van voorraadbeheer en de uiteindelijke levering of dat nu B2C of B2B is.


2. Wat maakt Brabantse Verhuis Centrale zo uniek?

Onze USP zijn lastig om vooraf op schrift te zetten. Dat weet onze klant achteraf maar al te goed. We laten daarom graag onze klanten vertellen op de gelijknamende website klantenvertellen.nl. Nog steeds boven de 9 en daar zijn we trots op. Als je toch echt iets van me wilt horen dan denk ik dat we nog steeds, ondanks onze expansie klein zijn. Hiermee bedoel ik dat de lijnen lekker kort zijn. Dat ons team gelukkig is in de functie en dat dan dus automatisch ook uitstraalt naar de klant. We allemaal echte mensen zijn, die begrijpen hoe groot de impact en/of de stress kan zijn tijdens een verhuizing. Maar ook hoe trots iemand is bij het aanschaffen van een nieuwe keuken of van een nieuw bankstel. Levering met zorg is dan ook in deze zeer belangrijk. We zijn dan echt een verlengstuk van onze opdrachtgever en zorgen ervoor dat de positieve flow ook tijdens de uiteindelijke levering hoog blijft.


3. Hoe spelen jullie in op de corona-tijden?

Da’s gewoon erg lastig. We hebben hier in de 1e lock-down een interview over gehad met omroep Brabant, omdat die ook wel zagen dat ons beroep nogal veel contactmomenten kent. Met de klant kunnen we natuurlijk de anderhalve meter regel in acht houden. Echter het team niet, dat kan gewoon niet. We werken daarom met vaste teams en/of Bubbels. Bij klachten kunnen de medewerkers naar het Evoluon voor een sneltest om zodoende snel uitsluitsel te kunnen krijgen. Dat er inderdaad ergens beperkingen zijn geweest om zeker van onze zaak te zijn nemen, we op de koop toe. We zijn immers aangemerkt als de groep die ondanks diverse lock-downs gewoon door mocht. Daar zijn we natuurlijk blij mee, maar het heeft met name in de 2e lock-down wel wat van onze klanten gevraagd. Die moesten vaak iets langer wachten, maar goed we moeten het ook samen doen om eruit te komen toch?


4. Hoe zorgen jullie dat de juiste ondersteuning wordt aangeboden in jullie diensten?

Samen werken we met een aantal gerenommeerde bedrijven om aanvullende diensten te leveren die wij niet in eigen beheer kunnen doen. Alles om de klant te ontzorgen en eigenlijk heb ik een hekel aan dat woord, maar in ieder geval om ons pakket zo uitgebreid mogelijk te maken. Denk hierbij aan schoonmaakbedrijven die voor een perfect, schone oplevering kunnen zorgen, een hondenuitlaatservice die de hond tijdens de verhuizing meeneemt. Bij zakelijke verhuizingen verzorgen we het cable management en het aansluiten van alle ICT. We kunnen een Handyman ter beschikking stellen die je kan helpen met het ophangen van alles tv’s, schilderijen, verlichting en noem maar op. Onze nieuwe dienst is bijna klaar en dat doen we in eigen beheer. Verkoopstyling. Er zijn veel bedrijven die dat aanbieden, echter we gaan daarin weer veel verder natuurlijk. Vaak is een huis te druk of te vol. Je gaat niet voor niets verhuizen. Als we op tijd bij het proces betrokken worden dan kunnen we vooraf zorgen dat het huis wat leger gaat worden, wat beter verkoopbaar. De zaken in het huis hadden we anders toch moeten verhuizen, alleen nu doe we dat 1e deel vooraf en zetten het veilig in onze opslag. Als de koop een feit is komen we je verhuizen en nemen we je opgeslagen zaken gelijk mee naar je nieuwe huis. Makkelijk toch.


5. Wat hopen jullie over 5 jaar te bereiken?

Ja, daar is dan de bekende vraag. Ik heb drie dochters en die gun ik alle drie het allerbeste. Brabantse Verhuiscentrale opgericht door Opa’s opa. Al 4 generaties in de familie. Ik weet niet waarom ik dit denk, maar ik denk dus dat die noem het traditie (best ouderwets eigenlijk) na mij gaat stoppen. Jammer, want het inwonersaantal van onze stad blijft snel groeien. Er zijn veel en komen nog veel meer expats naar ons mooie Eindje. Genoeg te verhuizen dus. Echter met die niet zeker wetende wetenschap dat het na mij op gaat houden heb ik een plan gemaakt waar ik over hoeveel jaar wil zijn. Echter dat plan dat is niet elke dag, maar wel iedere maand weer anders. Een nieuw idee, wat vaak ook weer een nieuwe ondersteunde diensten tot gevolg heeft. Ik vind het allemaal nog zo ontzettend leuk om een niet zo’n hele innovatieve transportwereld toch steeds innovatief te benaderen. Of noem het creatief. Echter het antwoord blijf ik je schuldig en wellicht dat je me dat over 5 jaar weer eens moet vragen. Ik kan je wel een saai verhaal gaan vertellen over marktpositie, omzet en andere cijfers. Echter als ik het van mezelf mag zeggen, ben ik nu lekker aan ‘t ondernemen en komen er steeds weer dingen op m’n pad waar ik van geniet. Je hoeft ze niet allemaal om te zetten in goud en niet alles lukt, maar het ultieme gevoel van vrijheid is dat natuurlijk wel, als je alles als avontuur ziet. Voor nu, zou ik dus zeggen dat ik hoop nog steeds in de gelukkige omstandigheid dat iedereen om me heen gezond en gelukkig is en dat we nog steeds bezig zijn met het ontwikkelen van nieuwe diensten.